VW może opóźnić Trinity EV do 2030 roku i anulować budowę fabryki wartej 2 miliardy euro

VW może opóźnić Trinity EV do 2030 roku i anulować budowę fabryki wartej 2 miliardy euro

Volkswagen musi ponownie przemyśleć swoje plany dotyczące samochodów elektrycznych. Nowy samochód, znany pod kryptonimem Project Trinity, prawdopodobnie opóźni się o kilka lat, a planowana fabryka w Wolfsburgu może w ogóle nie powstać.

Ludzie często wytykają Tesli ogromne opóźnienia w realizacji ich projektów i w większości przypadków mają rację. Okazuje się, że to samo może dotyczyć także konkurencji Elona Muska, co pokazuje teraz niemiecki producent samochodów Volkswagen. Ten ostatni przygotowuje nową platformę EV, a jednym z  samochodów miał być Project Trinity. Pojazd tej jednak na pewno nie pojawi się w sprzedaży w 2026 roku, jak planował były prezes firmy, Herbert Diess. Kierownictwo Volkswagena poinformowało, że samochód zostanie  opóźniony o co najmniej 2 lata, jeśli nie więcej. Obecnie bardziej prawdopodobne są lata 2028-2030.

VW odkłada premierę swojej elektrycznej platformy EV i samochodu Project Trinity o co najmniej 2 lata. Nowa fabryka dedykowana EV możliwe, że w ogóle nie powstanie.

Kolejnym zaskoczeniem są doniesienia o planowanej fabryka w Wolfsburgu.  Diess pół roku temu przyznał, że Tesla idzie do przodu 2 razy szybciej niż konkurencja, a jednym z kroków do nadrobienia zaległości była budowa nowej fabryki za 2 miliardy euro, która wyeliminowałaby wady pierwotnej placówki. Podczas gdy Gigafactory Tesli (nie Fremont, który przejął GM i Toyotę) to zintegrowane fabryki, w których wszystko dzieje się po prostu pod jednym dachem, starsze fabryki samochodów składają się zwykle z wielu oddzielnych jednostek w kompleksie złożonym z wielu budynków, co komplikuje produkcję, która w takim przypadku jest wolniejsza, droższa i mniej wydajna.

Wygląda jednak na to, że wraz z przejściem na mobilność elektryczną VW spowolni produkcję samochodów z silnikami spalinowymi, pozostawiając więcej miejsca na produkcję samochodów elektrycznych w starych fabrykach. Nowa placówka, której budowa miała się rozpocząć w przyszłym roku i zakończyć się w 2026 roku, prawdopodobnie w ogóle nie powstanie, a Volkswagen nadal będzie produkował samochody w starszych i mniej wydajnych fabrykach.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: VW może opóźnić Trinity EV do 2030 roku i anulować budowę fabryki wartej 2 miliardy euro

 0