W kolejnych "elektrykach" odpada kierownica. Producent zaprasza do serwisu

W kolejnych "elektrykach" odpada kierownica. Producent zaprasza do serwisu

Niedawno w sprawie przypadków odpadającej kierownicy w Tesli Model Y było prowadzone dochodzenie, a teraz ujawniono, że podobny problem ma Nissan.

Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) bada Teslę Model Y w związku z „dwoma doniesieniami o całkowitym odłączeniu kierownicy” w roku modelowym 2023. Urząd stwierdził, że ​​oba pojazdy przeszły „naprawę końcową”, która wymagała zdjęcia i ponownego zamontowania kierownicy. Tesla i NHTSA współpracują, aby ustalić, czy wpłynęło to na jakiekolwiek dodatkowe pojazdy i czy konieczne było wycofanie. Tymczasem problemy z kierownicą już spowodowały wycofanie samochodów Nissan Ariya.

Japoński producent samochodów wycofuje ponad 1000 elektrycznych SUV-ów Ariya, twierdząc, że „kierownica może odłączyć się od kolumny kierownicy”. 

 Zgodnie z listem NHTSA wysłanym do producenta w tym tygodniu, 1063 pojazdy elektryczne Ariya są objęte akcją. Zawiadomienie o wycofaniu mówi, że niektóre pojazdy Ariya 2023 mogą mieć kierownicę nieprawidłowo dokręconą lub nieprawidłowo zainstalowaną. "Kierownica z poluzowaną lub brakującą śrubą może odłączyć się od kolumny kierownicy, powodując utratę kontroli nad kierownicą, zwiększając ryzyko wypadku".

Nissan otrzymał dwa zgłoszenia o poluzowanych kierownicach między 30 stycznia a 8 lutego 2023 r., co skłoniło go do rozpoczęcia „działania dotyczącego jakości u dealerów” w celu sprawdzenia kierownic w 418 pojazdach Ariya, co doprowadziło do wykrycia kolejnego incydentu. Dealerzy Nissana bezpłatnie wymienią śrubę kierownicy.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: W kolejnych "elektrykach" odpada kierownica. Producent zaprasza do serwisu

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł