W tym roku będzie na świecie 3,2 mld graczy, ale przychody branży zaliczą pierwszy spadek od 15 lat

W tym roku będzie na świecie 3,2 mld graczy, ale przychody branży zaliczą pierwszy spadek od 15 lat

Jeszcze w latach 90. ubiegłego roku gry wideo uznawane były za bardziej niszową rozrywkę dla dzieci i nastolatków. Obecnie ich postrzeganie radykalnie się zmieniło (choć wciąż nie brakuje stereotypów), a według najnowszych danych, aż 3,2 miliarda ludzi, czyli prawie połowa światowej populacji, będzie grać gry w tym roku. Wydadzą oni łącznie 184,4 miliarda dolarów na to hobby i chociaż jest to nieco mniej niż w zeszłym roku, jest to następstwem boomu na gry wywołanego pandemią w sezonie 2020/21.

Najnowszy raport Newzoo Global Games Market pokazuje, że liczba osób grających w gry na całym świecie wzrosła w tym roku o 4,6%. Jest to szczególnie imponujące, biorąc pod uwagę, jak duży wzrost odnotowano w trakcie lockdownów związanych z pandemią, kiedy rozrywka w domu była często jedyną opcją. Nie tylko więcej osób wciągnęło się w tym czasie w gry po raz pierwszy, ale także odnotowano duży odsetek powracających graczy, którzy w międzyczasie stracili zapał do tego hobby. 

Według najnowszych danych, aż 3,2 miliarda ludzi, czyli prawie połowa światowej populacji, będzie grać gry w tym roku.

W tym roku będzie na świecie 3,2 mld graczy, ale przychody branżą zaliczą pierwszy spadek od 15 lat

Największy wzrost liczby graczy w tym roku odnotowano na Bliskim Wschodzie i w Afryce, o 8,2% do 488 milionów, a następnie w Ameryce Łacińskiej z 4,8%. Najmniejszy wzrost odnotowano w Ameryce Północnej (2,6%).

W tym roku będzie na świecie 3,2 mld graczy, ale przychody branżą zaliczą pierwszy spadek od 15 lat

Pandemia spowodowała również ogromny skok przychodów z gier – wzrost w latach 2020-2022 wyniósł 43 miliardy dolarów więcej niż przewidywał Newzoo. W przeciwieństwie do liczby graczy, ta liczba nie utrzymała się po zniesieniu obostrzeń, a wynik 184 miliardów dolarów oznacza spadek o 4,3% rok do roku. Jest to pierwszy spadek od 15 lat. Należy jednak zauważyć, że gry nadal dobrze radzą sobie w 2022 roku, który jest bardzo trudny dla gospodarki, lepiej niż wiele innych branż.

Prawie połowa wszystkich światowych przychodów z gier pochodziła z regionu Azji i Pacyfiku (87,9 mld USD), podczas gdy Ameryka Północna odpowiadała za nieco ponad jedną czwartą (48,4 mld USD).

W tym roku będzie na świecie 3,2 mld graczy, ale przychody branżą zaliczą pierwszy spadek od 15 lat

Jak zwykle większość przychodów pochodziła z gier mobilnych, które w 2022 roku wygenerowały 50% całkowitych obrotów, czyli 92,2 miliarda dolarów. Na drugim miejscu znalazły się gry na konsole z 28% (51,8 miliarda dolarów), pobrane/pudełkowe gry na PC z 21% (38,2 mld USD) oraz przeglądarkowe gry komputerowe z 1% (2,3 mld USD). Z raportu wynika, że ​​gry komputerowe inne niż przeglądarkowe odnotowały najmniejszy roczny spadek, wynoszący zaledwie 1,8%.

W tym roku będzie na świecie 3,2 mld graczy, ale przychody branżą zaliczą pierwszy spadek od 15 lat

Oczekuje się, że zarówno liczba graczy na całym świecie, jak i kwoty, które wydają, będą rosły z roku na rok. Newzoo przewiduje, że do 2025 roku ponad 3,5 miliarda ludzi może grać w gry, wydając na nie około 211,2 miliarda dolarów.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: W tym roku będzie na świecie 3,2 mld graczy, ale przychody branży zaliczą pierwszy spadek od 15 lat

 0