Warner Bros Discovery ogłosiło drastyczne cięcia w swoim dziale gier wideo, zamykając trzy studia oraz porzucając rozwój zapowiedzianej produkcji o Wonder Woman. Jak poinformował Bloomberg, zamknięte zostaną Monolith Productions, Player First Games oraz WB Games San Diego. Decyzja ta wynika z "rozczarowującego 2024 roku" dla biznesu gamingowego Warner Bros, przynajmniej tak wynika z wewnętrznej notatki JB Perrette'a, prezesa i dyrektora generalnego ds. streamingu i gier.
Monolith Productions, znane z wysoko ocenianych gier osadzonych w uniwersum Władcy Pierścieni - Middle-Earth: Shadow of Mordor i Shadow of War - miało zastosować swój popularny system Nemesis w grze o Wonder Woman. Projekt ten został ogłoszony w 2021 roku, jednak jego produkcja została teraz oficjalnie anulowana. Mówiąc szczerze, biorąc pod uwagę fakt, że przez kilka lat w temacie zapadła całkowita cisza, spodziewaliśmy się takiego rozwoju wypadków, ale nie przypuszczaliśmy, że Warner Bros zdecyduje się zamknać tak uznane studio.
Warner Bros Discovery ogłosiło drastyczne cięcia w swoim dziale gier wideo, zamykając trzy studia oraz porzucając rozwój zapowiedzianej produkcji o Wonder Woman.
Player First Games, przejęte przez Warner Bros zaledwie rok temu, odpowiadało za bijatykę MultiVersus. Gra odniosła sukces, osiągając 20 milionów graczy w pierwszych miesiącach od premiery, lecz jej popularność spadła. Zamknięcie usług online dla MultiVersus planowane jest po zakończeniu piątego sezonu w maju.
WB Games San Diego specjalizowało się w produkcji gier AAA w modelu free-to-play. Decyzja o jego zamknięciu nastąpiła niedługo po ogłoszonych w grudniu zwolnieniach w WB Games Montreal oraz cięciach w budżecie gry Suicide Squad: Kill the Justice League.

Zmiana strategii Warner Bros Discovery
Zgodnie z treścią notatki Perrette'a, Warner Bros Discovery zamierza skoncentrować swoje wysiłki na czterech kluczowych markach: Harry Potter (w tym Hogwarts Legacy), Mortal Kombat, uniwersum DC oraz Grze o Tron. Firma planuje przyjąć strategię "mniej, ale większych franczyz", co oznacza, że konieczne były zmiany w portfolio oraz strukturze zespołów.
"Musimy wprowadzić znaczące zmiany w naszym portfolio i strukturze zespołów, jeśli chcemy przeznaczyć odpowiednie zasoby na powrót do strategii 'mniej, ale większych franczyz'" - napisał Perrette w wewnętrznej wiadomości.
Ostatnio pisaliśmy też o zwolnienia całej ekipy odpowiedzialnej za Marvel Rivals, które odniosło ogromny komercyjny sukces. Pokazuje to, że branża gamingowa w 2025 roku wciąż jest bardzo niestabilna i nawet świetna sprzedaż gier nie gwarantuje spokoju ducha deweloperom.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Warner Bros. zamyka trzy studia, w tym twórców Shadow of Mordor. Wonder Woman skasowana