Wdrażanie FSR 2.0 jeszcze łatwiejsze. AMD udostępnia plugin dla UE4 i UE5

Wdrażanie FSR 2.0 jeszcze łatwiejsze. AMD udostępnia plugin dla UE4 i UE5

W ostatnim czasie AMD mocno skoncentrowało się na swojej technologii upscalingu, świętując pierwszą rocznicę FSR i udostępniając kod źródłowy FSR 2.0, które zgodnie z obietnicą przeszło na open-source. Teraz zaś FSR 2.0 zostało udostępnione jako wtyczka zarówno do Unreal Engine 4, jak i Unreal Engine 5, co ułatwi programistom wdrożenie tej technologii.

AMD często podkreślało, że FSR 2.0 jest stosunkowo łatwą i szybką do wdrożenia technologią, ale zawsze można by jeszcze przyspieszyć i ułatwić ten proces. Jednym ze sposobów na to jest udostępnienie programistom wtyczki, co AMD właśnie uczyniło. Plugin jest dostępny dla silników Unreal Engine 4.26 i 4.27, a także Unreal Engine 5. Z racji tego, że mowa tu o jednym z najpopularniejszych silników do gier dostępnych na rynku, spodziewać można się, że technologia znajdzie jeszcze szersze zastosowanie nie tylko w grach na PC, ale i konsolach Xbox Series X/S (AMD zapewniło w zeszłym tygodniu wsparcie dla tych platform).

FSR 2.0 zostało udostępnione jako wtyczka zarówno do Unreal Engine 4, jak i Unreal Engine 5, co ułatwi programistom wdrożenie tej technologii.

Deweloperzy zainteresowani wdrożeniem technologii upscalingu AMD w swoich grach powinni przeczytać przewodnik firmy. Znajdą tam wymagania systemowe, wyjaśnienie procesu instalacji i konfiguracji oraz kilka zaleceń dotyczących konkretnych elementów wizualnych. Aby skorzystać z wtyczki FSR 2.0 potrzeba UE 4.26.2 lub nowszej wersji (w tym UE 5). Jeśli chodzi o wtyczkę FSR2MovieRenderPipeline, wymagany jest UE 4.27.2 lub nowsza wersja silnika, w tym UE 5. Warto dodać, że NVIDIA również ma wtyczkę DLSS 2.0 dostępną dla Unreal Engine, która ułatwia programistom implementację tej technologii. 

AMD udostępniło wszystko, czego potrzebują programiści, aby szybko wdrażać technologią FSR 2.0. Mamy nadzieję, że w związku z tym coraz więcej gier pojawiających się na rynku będzie obsługiwać FSR 2.0.

Zobacz także:

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wdrażanie FSR 2.0 jeszcze łatwiejsze. AMD udostępnia plugin dla UE4 i UE5

 0