T-Mobile będzie sprzedawać informacje na temat użytkowników Androida reklamodawcom

T-Mobile będzie sprzedawać informacje na temat użytkowników Androida reklamodawcom

Serwis AdExchanger informuje, że T-Mobile zamierza sprzedawać dane o użytkowaniu aplikacji i aktywności internetowej klientów zewnętrznym podmiotom  w celu dostarczania ukierunkowanych reklam.

W ubiegłym roku pojawiały się informacje, że T-Mobile automatycznie zapisze wszystkich swoich abonentów do programu reklamowego opartego na aktywności w sieci. Program o nazwie App Insights był w wersji beta przez ostatnie 12 miesięcy. Partnerzy operatora będą mogli "wykorzystać statystyki aplikacji", które według T-Mobile są "najsilniejszym wskaźnikiem intencji konsumenta". App Insights pozwoli firmom kategoryzować abonentów T-Mobile według zainstalowanych aplikacji, wzorców interakcji, takich jak częstotliwość uruchamiania aplikacji, sieci Wi-Fi, z którymi się łączą i odwiedzanych witryn  w przeglądarce internetowej.

T-Mobile będzie sprzedawać dane zebrane od użytkowników, w tym jakie mają aplikacje, jak z nich korzystają i jakie witryny odwiedzają. Ma to pozwolić na lepsze profilowanie reklam. Użytkownicy iPhone'ów nie są objęci zmianami, ze względu na rozbudowane opcje prywatności.

T-Mobile oświadczał wcześniej, że zamaskuje tożsamość użytkowników, a dane zostaną oznaczone zakodowanym identyfikatorem użytkownika lub urządzenia w celu ochrony anonimowości.  Dane zostaną zagregowane i posłużą do  tworzenia grup osób o  podobnych profilach. Przykładowo osoby z zainstalowanymi konkretnymi aplikacjami,  mogą być zakwalifikowani do grupy turystów i będą  im serwowane odpowiednio dobrane reklamy.

Reklamodawcy mogą wykorzystywać te dane do wyświetlania odpowiednich reklam. Firma Wavemaker, która była partnerem beta T-Mobile App Insights, wykorzystała produkt do lepszego zrozumienia konkurencyjnych czynników wyróżniających firmy oparte na aplikacjach. McDonald's  był również partnerem wersji beta i używał platformy do analizowania kampanii promujących instalacje aplikacji na podstawie tego, czy użytkownicy odinstalowali aplikację po zamówieniu posiłku po obniżonej cenie.

App Insights nie będzie udostępniać danych dotyczących użytkowników Apple iPhone, prawdopodobnie dlatego, że T-Mobile nie konfliktu z Apple, a wprowadzone funkcje ochrony prywatności mogą  powodować, że dane będą  niedokładne, albo wcale ich nie będzie.  Partnerzy T-Mobile mogą segmentować i kierować reklamy tylko do użytkowników Androida. Aby się wypisać z programu, użytkownicy muszą  pobrać aplikację Magenta Marketing Platform Choices od operatora, która pozwala zobaczyć, jakie firmy mają dostęp do informacji, i zrezygnować z tego rodzaju udostępniania. Można także użyć aplikacji o nazwie App Choices.  Zmiany z pewnością obejmą amerykańskich użytkowników, jednak niewykluczone, że profilowanie wejdzie również na inne rynki.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: T-Mobile będzie sprzedawać informacje na temat użytkowników Androida reklamodawcom

 0