Wiedźmin 3 na Xbox One X w natywnym 4K lub 60 kl./s oraz z HDR

Wiedźmin 3 na Xbox One X w natywnym 4K lub 60 kl./s oraz z HDR

Jeszcze dzisiaj na Xboksie One X pojawi się łatka ulepszająca Wiedźmina 3. Tymczasem deweloper, CD Projekt Red, opublikował listę zaplanowanych zmian. Jest dobrze!

Hitowa produkcja polskiego studio zaoferuje posiadaczom najnowszej konsoli dwa tryby - jakości oraz wydajności. W tym pierwszym tytuł ruszy w natywnej rozdzielczości 4K, a więc 3840 x 2160 pikseli z, jak twierdzi deweloper, ustawieniami grafiki bliskimi pecetowemu maksimum. Studio chwali się m.in. ulepszonymi teksturami z poprawionym filtrowaniem oraz wyższą jakością cieni, a ponadto gra po raz pierwszy otrzyma wsparcie dla szerokiego zakresu dynamiki, czyli HDR. Szczególnie ta ostatnia poprawka zasługuje na uwagę. Sądząc po tym jak HDR zmienia percepcję obrazu, można podejrzewać, że przy odbiorniku odpowiedniej klasy Xbox One X może zaoferować sumarycznie ciekawsze doświadczenie niż topowe desktopy.

W przeciwieństwie do wszystkich dotychczasowych wydań, wersja na Xboksa One X otrzyma wsparcie dla szerokiego zakresu dynamiki alias HDR.

Ale to nie wszystko. Pozostaje bowiem jeszcze drugi tryb, wydajności. Zdaniem dewelopera umożliwi on rozgrywkę w stabilnych 60 kl./s, podczas gdy tryb jakości zostanie zablokowany na typowym dla konsol poziomie 30 kl./s. Jak tego dokonano? Rzekomo wyłącznie poprzez zastosowanie dynamicznego skalowania rozdzielczości, w przedziale od 4K do 1080p. Jak pamiętamy, Wiedźmin 3 na klasycznym Xboksie One również korzysta z rozdzielczości dynamicznej, ale tam waha się ona w zakresie 1080p - 900p, z czego większa z tych wartości dostępna jest właściwie jedynie w menu głównym. Cóż, na papierze wszystko to prezentuje się niezwykle zachęcająco, ale co będzie w praktyce, czas oczywiście zweryfikuje. 

Komentarze do: Wiedźmin 3 na Xbox One X w natywnym 4K lub 60 kl./s oraz z HDR