Wiedźmin 4 otrzyma wsparcie DLSS 4. Szykuje się graficzny killer?

Wiedźmin 4 otrzyma wsparcie DLSS 4. Szykuje się graficzny killer?

Wiedźmin 4 działa na silniku Unreal Engine 5 i ma zapewnić oprawę graficzną na wysokim poziomie, chociaż pozostaje też kwestia optymalizacji. Z pewnością pomocne będą narzędzia NVIDII, którymi naszpikowana zostanie gra CD Projekt RED. Oby obyło się bez powtórki z Cyberpunka 2077, który niestety wypadał przeciętnie pod względem optymalizacji i generował masę błędów.

NVIDIA po miesiącach plotek zaprezentowała karty graficzne GeForce RTX 50. W przypadku modelu RTX 5090 trzeba liczyć się z wyłożeniem ponad 10 tysięcy złotych, co jest ogromnym wydatkiem nawet jak na najwydajniejszą kartę graficzną Zielonych. Jednocześnie przedstawiono DLSS 4, czyli nową wersję przydatnego narzędzia pozwalającego zwiększyć liczbę klatek na sekundę w grach, co przy obecnym poziomie optymalizacji pozostaje zbawienne dla graczy. Wiedźmin 4 również dostanie najnowszą technologię NVIDII.

Wiedźmin 4 ma być naszpikowany najnowszą technologią NVIDII

NVIDIA potwierdziła, że ​​Wiedźmin 4 zostanie wydany z pełnym zestawem technologii RTX, w tym DLSS 4. Sama firma ściśle współpracuje z CD Projekt RED nad wyczekiwanym Wiedźminem 4, dlatego nie powinno być kłopotów z implementacją nowych rozwiązań. Co ciekawe przez pewien czas zastanawialiśmy się, za pomocą jakiej karty graficznej NVIDII stworzono zwiastun gry, ale wiemy teraz, że był to GeForce RTX 5090. Nie jest to zaskoczeniem, bo oprawa graficzna robi wrażenie.

Jak na razie nie wiemy, kiedy Wiedźmin 4 trafi do graczy, aczkolwiek jest to kwestia kilku lat. Zdradzono, że gra nawiąże w jakimś stopniu do Wiedźmina 3, choć nie zabraknie nowych lokacji, a nawet potworów, z którymi wcześniej nie walczyliśmy. Pałeczkę po Geralcie z Rivii przejmuje Ciri, co wywołało kontrowersje głównie ze względu na potężne moce, jakimi dysponuje dziewczyna. Deweloperzy zapewniają jednak, że zostanie to wyjaśnione w historii.

NVIDIA prezentuje najnowszą technologię RTX

Jak podaje NVIDIA, DLSS 4 i inne nowinki technologiczne związane z serią RTX 50 w momencie premiery będą dostępne dla 75 tytułów oraz aplikacji. Jak na razie NVIDIA pochwaliła się statystykami i zaprezentowała demo, w którym gra bez DLSS 4 osiągała 30 FPS, a po włączeniu DLSS 4 liczba klatek wzrosła do ponad 240 FPSów. Istnieją jednak obawy co do tego narzędzia, o których więcej piszemy tutaj.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wiedźmin 4 otrzyma wsparcie DLSS 4. Szykuje się graficzny killer?

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł