iOS 14.5 doczekał się wprowadzenia ważnej zasady transparencji dotyczącej naszej prywatności, która pozwala użytkownikom wybrać czy chcą, by zainstalowane aplikacje śledziły ich aktywność w celu dopasowania spersonalizowanych reklam. Oczywiście takie działanie Apple nie spodobało się reklamodawcom, ale jak pokazują statystyki, wprowadzenie tego wyboru było krokiem we właściwą stronę. Według firmy analitycznej Flurry Analytics 96% osób korzystających z iOS 14.5 zrezygnowało ze śledzenia przez wybrane programy, z kolei pozostałe 4% wyraziło zgodę na takie działanie. Dane te dotyczą Stanów Zjednoczonych i są aktualizowane codziennie po wypuszczeniu najnowszego wydania OS-a, natomiast w ujęciu globalnym liczba ludzi, którzy nie zrezygnowali ze śledzenia sięga 12%. Statystyki bazują na grupie 5,3 miliona użytkowników.
96% użytkowników iOS 14.5 zrezygnowało z możliwości śledzenia ich aktywności przez aplikacje.
Oczywiście większość osób nie lubi być śledzona, ale przytoczone statystyki mogą być zaskakujące. Ogółem dane analityków prezentują stabilny wskaźnik rezygnacji, przy czym ogólnoświatowy poziom waha się między 11-13% (2-5% w Stanach Zjednoczonych). Najbliższe tygodnie będą dla reklamodawców sporym wyzwaniem szczególnie w przypadku gdy negatywny dla nich trend nie ulegnie zmianie. Flurry zamierza aktualizować swoje statystyki każdego dnia, aby określić dzienny współczynnik akceptacji, a także odsetek użytkowników rezygnujących ze śledzenia. Mimo wszystko nie są to oficjalne dane i należy do nich podchodzić z pewnym dystansem. Uważacie, że giganci pokroju Facebooka mają jednak problem?
Warto wspomnieć, że zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Trinity College w Dublinie, Android zbiera 20 razy więcej informacji niż iOS. Autor raportu, Doug Leith podkreśla, iż oba systemy mobilne gromadzą i wysyłają dane telemetryczne do Google oraz Apple, a zakres ten obejmuje dosłownie wszystko od zwykłego włożenia karty SIM do smartfona po interakcje z urządzeniem, z kolei cały proces może być uruchamiany nawet w sytuacji gdy użytkownik nie jest zalogowany. Najbardziej niepokoi ilość zbieranych informacji i Android wysyła na start 1 MB danych, zaś iOS tylko 42 KB.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Większość użytkowników iOS 14.5 nie chce być śledzonych przez aplikacje