Wiemy ile Facebook i inni giganci stracili na polityce prywatności Apple

Wiemy ile Facebook i inni giganci stracili na polityce prywatności Apple

Apple zmieniło politykę prywatności, czym naraziło się gigantom takim jak Facebook, YouTube i Instagram. Przytoczona trójka z tego powodu straciła w minionych miesiącach bardzo dużo pieniędzy, ale nie są jedyni.

Apple w zeszłym roku wprowadziło App Tracking Transparency (ATT), politykę prywatności zmuszającą aplikacje do pytania użytkowników urządzeń o zgodę na ich śledzenie. W praktyce oprogramowanie nie może pobierać danych, jeżeli sam zainteresowany nie wyraził na to zgody. Zmiana weszła w życie w kwietniu 2021 roku, wywołując wśród platform społecznościowych niemałe poruszenie, co nie powinno dziwić jeśli pod uwagę weźmiemy fakt, iż Facebook, YouTube czy Twitter lubią zbierać informacje o nas. Cios ten, który zaserwowało Apple kosztował firmy duże pieniądze. Jak ustalił Financial Times, Facebook, YouTube, Snapchat i Twitter stracili przez to w drugiej połowie bieżącego roku prawie 10 miliardów dolarów amerykańskich (dokładnie 9,85 mld USD). Serwis podaje, że spora część użytkowników serwisów społecznościowych korzystając z polityki producenta iPhone'ów wyłączyła opcję śledzenia.

Facebook, Instagram, YouTube i Snapchat stracili 10 mld dolarów przez politykę prywatności Apple.

Wiemy ile Facebook i inni giganci stracili na polityce prywatności Apple

Najbardziej w tej sytuacji ucierpiały Facebook oraz Snapchat. ATT spowodowało, że giganci mediów społecznościowych, którzy w dużym stopniu polegają na reklamach są mocno zaniepokojeni opcją wyboru pozostawioną społeczności. Facebook jest największym krytykiem polityki Apple twierdząc, że zaszkodzi ona małym przedsiębiorstwom reklamującym swoje produkty. W zeszłym tygodniu dyrektor generalny Meta (dawny Facebook), Mark Zuckerberg oskarżył Apple o słabe wyniki finansowe jego korporacji w obecnym roku. Dodał też, że Facebook radziłby sobie lepiej, gdyby nie polityka prywatności giganta z Cupertino. Wpływ ATT na przychody Meta wynosi 13,1%, z kolei w przypadku Twittera jest to 7,4%.

Samo Apple nie może narzekać na finanse, co potwierdza najnowszy raport producenta. W minionym kwartale firma wygenerowała 83,4 miliarda dolarów amerykańskich przychodów, aczkolwiek rezultat nie spełnił prognoz analityków oczekujących 84,85 mld USD. Apple może pochwalić się również 20,5 mld dolarów zysków i jest to niemały progres względem 12,67 miliardów USD z analogicznego kwartału 2020 roku. Jednak to nie producent iPhone'ów był w zeszłym tygodniu najcenniejszą spółką i tę na zamknięciu giełdy wyprzedził Microsoft, który też osiągnął dobre wyniki.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wiemy ile Facebook i inni giganci stracili na polityce prywatności Apple

 0