Współzałożyciel CD Projekt przeprasza za Cyberpunk 2077 na konsolach i tłumaczy, jak do tego doszło

Współzałożyciel CD Projekt przeprasza za Cyberpunk 2077 na konsolach i tłumaczy, jak do tego doszło

Cyberpunk 2077 okazał się wizerunkową katastrofą dla CD Projekt Red, które dotychczas cieszyło się ogromnym szacunkiem i zaufaniem graczy, uznających polskie studio za praktycznie wzorcowe pod względem przejrzystości i uczciwości oraz podejścia do takich kwestii, jak mikrotransakcje czy DLC. Niestety konsolowe wydanie Cyberpunk 2077 rzuciło się cieniem na tę opinię i producent zdaje sobie z tego sprawę, starając się robić, co w jego mocy, by naprawić ten stan rzeczy. Współzałożyciel firmy CD Projekt, Marcin Iwiński, opublikował w związku z tym nagranie z przeprosinami za stan konsolowej edycji Cyberpunk 2077 oraz dość pobieżnym harmonogramem działań na 2021 rok.   

Współzałożyciel firmy CD Projekt, Marcin Iwiński, opublikował w związku z tym nagranie z przeprosinami za stan konsolowej edycji Cyberpunk 2077...

„Konsolowa wersja Cyberpunk 2077 nie spełniała standardów jakości, które chcieliśmy, aby spełniała” - powiedział Iwiński. „Ja i całe kierownictwo jest z tego powodu bardzo przykro, a to wideo jest moim publicznym wzięciem odpowiedzialności. Proszę nie winić żadnego z naszych zespołów za to, co się stało” - dodał. Iwiński wyjaśnił, ze swojej perspektywy, jak doszło do premiery gry na PlayStation 4 i Xbox One z tak wieloma błędami, które sprawiały, że tytuł ten na tych platformach często jest niegrywalny, a tydzień po premierze gry Sony wycofało ją w całości z PlayStation Store i zaoferowało zwrot pieniędzy każdemu, kto się o takowy ubiegał. Microsoft również oferował zwrot pieniędzy poszkodowanym graczom Xbox, a przeciwko CD Projekt Red wystosowano pozwy w związku z wprowadzaniem w błąd inwestorów i graczy.

Na wideo Iwiński przyznał, że zespół był zbyt ambitny w stosunku do edycji gry na komputery PC, która posłużyła za podstawę wersji konsolowej i okazała się zbyt wymagająca dla PlayStation 4 i Xbox One. Zdaniem Iwińskiego, największym problemem okazał się wewnętrzny system streamingu, z którym do samego końca walczył zespół deweloperów odpowiedzialnych za konsolowe wydanie, przez co deweloperzy przeoczyli tonę błędów w trakcie testowania różnych wersji gry. Do tego wszystkiego doszedł COVID-19 i konieczność pracy zdalnej, to także nie ułatwiło zadania deweloperowi. Oprócz filmu z przeprosinami CD Projekt Red przedstawił pisemną wersję oświadczeń Iwińskiego w formie często zadawanych pytań (FAQ), a także poinformował, że bezpłatna aktualizacja konsoli nowej generacji pojawi się w drugiej połowie 2021 roku.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Współzałożyciel CD Projekt przeprasza za Cyberpunk 2077 na konsolach i tłumaczy, jak do tego doszło

 0