Xbox Series S stanowił wyzwanie przy tworzeniu gry Alan Wake 2

Xbox Series S stanowił wyzwanie przy tworzeniu gry Alan Wake 2

Xbox Series S już dawno temu był oskarżony przez część deweloperów gier o ograniczanie generacji ze względu na swoje gorsze wydajnościowo podzespoły. Teraz do tej grupy dołączyło studio Remedy Entertainment, którego przedstawiciel przyznał, że praca nad tą wersją stanowiła problem.

Xbox Series S stanowił wyzwanie przy tworzeniu Alana Wake'a 2

Xbox Series S "jest ziemniakiem ograniczającym branżę gier" tak mniej więcej powiedział deweloper z Rocksteady Studios. Gracze bronią słabszego przedstawiciela Xbox Series mówiąc, że to twórcy powinni wziąć się do roboty i przygotowywać lepiej zoptymalizowane gry. Takich głosów przedstawicieli branży gamingu było jednak więcej, a swoje grosze dołożył również dyrektor generalny Red Mountain Studio, Jose Carlos Montero. Jego zdaniem Xbox Series S będzie miał trudności z utrzymaniem 1440p/60 fps w najbardziej wymagających grach tej generacji. Teraz do przygotowania wersji Alana Wake'a 2 na ten sprzęt odniósł się jeden z pracowników Remedy Entertainment.

Według dewelopera z Remedy specyfikacja Xboxa Series S była problemem podczas tworzenia Alana Wake'a 2.

Dyrektor ds. komunikacji Remedy Thomas Puha rozmawiał z IGN o tym, czego można się spodziewać po trybie wydajności 60 klatek na sekundę w grze, a także skomentował ograniczenia wynikające konkretnie z serii S. Konsola stanowi wyzwanie w dwóch elementach: słabszego procesora graficznego i mniejszej ilości pamięci względem Series X, co zdaniem dewelopera stanowiło problem.

„Uważnie dobieram słowa… lubimy Xbox, lubimy Sony. W przypadku serii S procesor jest prawie taki sam jak w serii X, nie ma ogromnej różnicy. Ale karta graficzna okazała się kłopotem, to prawda. A mniejsza ilość pamięci jest dość dużym problemem. Często dostajemy pytania: Hej, tworzysz gry na PC, na pewno wiesz, jak skalować? Cóż, pamięć nie jest problemem na komputerach, naprawdę nie jest…”

Puha następnie podkreślił, iż znacznie łatwiej jest skalować grę na PC (częściowo dlatego, że zespół ma w tym duże doświadczenie), lecz mimo to firma włożyła ogromny wysiłek w to, żeby Alan Wake 2 działał dobrze na konsoli Xbox Series S.

„Oczywiście istnieje ogromna różnica w mocy [między Xbox Series X i Series S], więc skalowanie na PC jest o wiele łatwiejsze ze względu na pamięć – i to nie jest tak, że jest jeden super PC i jeden słabszy PC, jest około 300 konfiguracji komputerów pomiędzy i zaufaj mi, to ogromna walka, aczkolwiek wydaliśmy wiele gier na PC, więc jesteśmy w tym trochę lepsi. Naprawdę ciężko pracowaliśmy, aby gra działała na Series S w stałych 30 klatkach na sekundę i staraliśmy się zachować dobrą jakość wizualną, ale jeśli chcesz zobaczyć grę w najlepszym wydaniu w pełnej formie nowej generacji, to będzie ona dostępna na maszynach wyposażonych w podzespoły, które to umożliwiają”.

Alan Wake 2 zadebiutuje na komputerach i konsolach PlayStation 5, Xbox Series X/S 27 października 2023 roku.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Xbox Series S stanowił wyzwanie przy tworzeniu gry Alan Wake 2

 0