Xbox Series X z opcją wznawiania dla wielu gier i ray tracingiem dla audio

Xbox Series X z opcją wznawiania dla wielu gier i ray tracingiem dla audio

W tym tygodniu Microsoft potwierdził kilka naprawdę interesujących szczegółów odnośnie specyfikacji konsoli Xbox Series X i amerykański gigant nie zamierza na tym poprzestawać. Właśnie podzielił się z nami nowymi informacjami na temat swojego nadchodzącego next-gena i trzeba przyznać, że zapowiada się on coraz ciekawiej. W nowym podcastcie Larry Hryb z Microsoftu potwierdził, że Xbox Series X umożliwi graczom wznawianie w miejscu, w którym skończyliśmy i to nawet dla wielu gier. Co więcej, opcja ta działać ma nawet po tym jak zrestartujemy konsolę. Co prawda, podobna funkcja znajduje się już w Xbox One, ale w przypadku nowej konsoli otrzymamy zdecydowanie więcej swobody, gdyż będzie można wznawiać wiele tytułów i opcja ta działać będzie po zmianie gry czy reboocie sprzętu.

Xbox Series X umożliwi graczom wznawianie w miejscu, w którym skończyliśmy i to nawet dla wielu gier.

„Powiedzmy, że musiałem dokonać restartu, ponieważ musiałem dokonać aktualizacji systemu. Teraz będę mógł powrócić do gry dokładnie w miejscu, w którym ją zostawiłem” - ujawnia Hryb. Niewątpliwie funkcjonalność ta okaże się przydatna w tego typu sytuacjach, a cieszy też fakt, że tym razem będziemy mogli po prostu wyłączyć konsolę, a nie tylko ją uśpić, nie martwiąc się o punkt zapisu. Wśród ujawnianych szczegółów, naszą uwagę zwróciło także coś, co Jason Ronald (jeden z dyrektorów Xboxa) zwiastował, nazywając to audio ray tracingiem. Nie jest to zapewne oficjalna nazwa, ale stanowić ma pewne skojarzenia w zakresie postępu, jaki oferować będzie w ramach dźwięku w grach. Sprowadza się to do nowego systemu przestrzennego dźwięku, który zwiększać ma naszą immersję w grach na Xbox Series X.

„Wraz z przedstawieniem sprzętowej akceleracji ray tracingu w Xbox Series X, tak właściwe będziemy mogli sobie pozwolić na zupełnie nowe rozwiązania, zarówno w zakresie bardziej realistycznego oświetlenia czy lepszych refleksów, ale będziemy mogli skorzystać z tego dla takich elementów jak dźwięk przestrzenny i pozwolić sobie na śledzenie promieni dźwięku” - wyjaśnia Ronald. Więcej szczegółów na ten temat poznać mamy w trakcie konferencji GDC już w przyszłym miesiącu. Specjaliści Microsoft planują panel, w którym wyjaśniać będą jak zamierzają współpracować z twórcami gier, Dolby i innymi podmiotami nad sprzętowym wsparciem dla tej technologii. Przypomniany, że gigant z Redmond w tym tygodniu ujawnił, że Xbox Series X otrzyma GPU o mocy obliczeniowej 12 teraflopsów, czyli 8x wydajniejsze od grafiki w Xbox One i dwukrotnie od Xbox One X. Mówimy tu o mocniejszym GPU od GeForce’a RTX 2080 Super i niemal tak samo wydajnym jak GeForce RTX 2080 Ti.        

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Xbox Series X z opcją wznawiania dla wielu gier i ray tracingiem dla audio

 0