YouTube implementuje narzędzie, które pozwoli sprostować błędne informacje

YouTube implementuje narzędzie, które pozwoli sprostować błędne informacje

Youtuberom zdarza się podać w swoich filmach błędne informacje czy zaliczyć innego rodzaju wpadkę. Ratunkiem w takiej sytuacji pozostaje edytowanie filmu i wstawienie go od nowa. Jest to czasochłonny proces, dlatego twórcy zazwyczaj wrzucają stosowny opis widoczny w materiale jeszcze przed publikacją. YouTube jednak przychodzi autorom z pomocą.

Wpadki zdarzają się każdemu, aczkolwiek w przypadku filmu na YouTube musimy edytować materiał i wrzucić go od nowa, co oznacza utratę wyświetleń oraz komentarzy. Dlatego youtuberzy umieszczają adnotację w konkretnym fragmencie wideo, nim go opublikują. Platforma wychodzi naprzeciw użytkownikom, dostarczając narzędzie, które pomoże zmienić błędną informację umieszczoną w filmie czy po prostu zamieścić inny komunikat. Funkcja "Korekta" pozwala nanosić poprawki w przesłanych filmach, które będą widoczne jako karta informacyjna w prawym górnym rogu z odpowiednią sygnaturą czasową. Rozwiązanie działa prosto: właściciel materiału wnosi zmianę poprze adnotację w opisie treści.

YouTube wprowadza funkcję korekty, która pozwoli w łatwy sposób informować widzów o zmianach w danym filmie.

YouTube dostanie funkcję korekty filmów

Aby je dodać klikamy przycisk "Poprawka" lub "Poprawki" i wrzucamy sygnaturę czasową z opisem zmiany. Sekcja ma być pokazywana w każdym rozdziale filmu a widzowie klikając w taką kartę, ujrzą uwagi dotyczące zmian. Narzędzie nie będzie dostępne u youtuberów z aktywnym ostrzeżeniem, z kolei samych poprawek nie dodamy do filmów nieodpowiednich dla części widzów. Ta opcja wydaje się nieco doraźnym lekarstwem, ale przyspieszy i usprawni nanoszenie wszelkich korekt. Dobrze więc, że serwis zrobił cokolwiek w tym temacie.

Funkcja "Korekty" pojawi się na YouTube pod koniec czerwca i będzie dostępna dla każdego użytkownika publikującego materiały, nie licząc wymienionych wcześniej wyjątków. Warto wspomnieć, że według statystyk, do których dotarł The Crunch, YouTube Shorts konkurujące z TikTokiem to ogromnie popularne wśród ludzi rozwiązanie. Miesięcznie używa go około 1,5 miliarda osób na całym świecie, co przebija wynik TikToka mogącego liczyć na 1 mld aktywnych użytkowników w tym samym czasie.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube implementuje narzędzie, które pozwoli sprostować błędne informacje

 0