[AKTUALIZACJA] Zmiany w konfiguracji Cyberpunk2077 nawet dwukrotnie zwiększają ilość fps

[AKTUALIZACJA] Zmiany w konfiguracji Cyberpunk2077 nawet dwukrotnie zwiększają ilość fps

UPDATE 15.12.2020:

Deton24 podesłał nam kolejne informacje o dwóch nowych poprawkach społecznościowych:

https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/81 - poprawa widoczna najbardziej na starszych kartach NVIDII jak GTX 9xx i 1xxx po wyłączeniu Rendering/AsyncCompute.

Co więcej, gra nie wykorzystuje wszystkich zasobów RAM i vRAM, jednak wystarczy edytować plik konfiguracyjny, by to naprawić.  Plik znajduje się w poniższych lokalizacjach, zależnie od źródła gry.

Steam Library\steamapps\common\Cyberpunk 2077\engine\config\memorypoolbudgets.csv
GOG Galaxy\Games\Cyberpunk 2077\engine\config\memorypoolbudgets.csv

W kolumnie PC należy zmienić wartości na ilość posiadanej pamięci
Pool CPU
Pool GPU

Można również spróbować wpisać wartość 0, aby włączyć dynamiczną alokację. Użytkownicy Reddita zgłaszają, że w niektórych przypadkach widoczny jest nawet dwukrotny wzrost ilości fps, choć nie wszyscy skorzystają na tych zmianach.

Opcję naprawy ilości pamięci zaimplementowano również w narzędziu prezentowanym we wczorajszej aktualizacji.

Pamiętajcie o wykonaniu kopii modyfikowanych plików!

UPDATE 14.12.2020:

Dostaliśmy informację (dzięki Deton24), że pojawiła się nieoficjalna poprawka wydajnościowa dla wszystkich procesorów - Intela i AMD, a twórca zapowiada kolejne optymalizacje. Plugin dostępny jest pod adresem https://github.com/yamashi/PerformanceOverhaulCyberpunk

Narzędzie poza naprawą obsługi dla Ryzenów posiada też poprawki dla procesorów Intela - wyłączenie Spectre w obrębie gry. Jest tam również opcja wyłączenia AVX dla starszych CPU, co pomaga w przypadku niektórych awarii gry.
 

Oryginalny wpis:

Cyberpunk 2077 boryka się z wieloma problemami i mieszanymi opiniami wśród użytkowników. Niektórzy zauważyli, że gra ma problemy z wykorzystaniem pełnego potencjału procesorów AMD Ryzen, w szczególności technologii SMT (Simultaneous Multi-Threading). Problem jest doskonale widoczny w menedżerze zadań Windows, gdzie widać, że gra jest zablokowana na fizycznych rdzeniach procesora, a nie logicznych. Co ciekawe problem ten nie występuje w procesorach Intel, co wskazuje, że kod mógł nie zostać zoptymalizowany dla procesorów AMD. Na szczęście, to co zepsują deweloperzy, często naprawia społeczność. Użytkownik Reddita - UnhingedDoork opracował szybkie rozwiązanie tego problemu, które naprawia obsługę wielowątkowości przez grę i zwiększa minimalną i średnią ilość klatek na sekundę, znacznie poprawiając komfort rozgrywki.

Cyberpunk 2077 nie obsługuje poprawnie wielowątkowości w procesorach AMD Ryzen. Na szczęście można to łatwo naprawić.

Rozwiązanie wymaga modyfikacji pliku wykonywalnego gry, co wydaje się mieć wpływ na sposób, w jaki gra rozpoznaje procesor. Można w tym momencie mieć ogromne pretensje do CD Projekt Red - gra byłą wielokrotnie przekładana, a brak optymalizacji dla tak popularnych procesorów jest naprawdę czymś niezrozumiałym, zwłaszcza że rozwiązanie jest banalne. Liczymy, że deweloper oficjalnie poprawi obsługę wielowątkowości i zapewni dalsze optymalizacje nie tylko dla procesorów AMD Ryzen, ale także dla kart graficznych AMD Radeon.

Aby samodzielnie naprawić obsługę procesorów Ryzen, należy wykonać poniższe kroki:

1. Pobierz edytor HxD hex
2. Znajdź plik Cyberpunk2077.exe (dla wersji GOG to X:\Cyberpunk 2077\bin\x64)
3. Zrób kopię zapasową Cyberpunk2077.exe
4. Przeciągnij Cuberpunk2077.exe do HxD
5. Naciśnij CTRL + F, zmień kolumnę na HeX
6. Wpisz "75 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08" w ciąg wyszukiwania bez cudzysłowów - podświetli się odpowiedni wiersz
7. Skopiuj w to miejsce "EB 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08" lub "74 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08"
8. W górnym menu kliknij ikonę zapisu

Przed zmianą i po zmianie

 

 

Pokaż / Dodaj komentarze do: [AKTUALIZACJA] Zmiany w konfiguracji Cyberpunk2077 nawet dwukrotnie zwiększają ilość fps

 0