Test KFA2 GeForce RTX 3060 Ti GDDR6X: podkręcanie
Overclocking KFA2 GeForce RTX 3060 Ti GDDR6X 1-Click OC odbył się bez ingerencji tak w budowę karty, jak i oprogramowanie układowe, z użyciem aplikacji MSI Afterburner w wydaniu 4.6.4 Beta 3. Prędkość wentylatorów ustawiła się automatycznie na 52% (1550 RPM), co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 69 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć czy wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, słynącej z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU, tzn. można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
KFA2 GeForce RTX 3060 Ti GDDR6X
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie bazowe/boost: 1410/1665 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1845-1875 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1815-1845 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 1755-1815 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1188 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +150/600 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1965-2010 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1905-1965 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 1845-1935 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1263 MHz
- Limit mocy: +0%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której mają miejsce wyłącznie chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Taktowania ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty, gdyż częstotliwości w moment po włączeniu gry są często znacząco wyższe, ale przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie sprzętu przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test GeForce RTX 3060 Ti GDDR6X. Alternatywa dla RTX 3070?