Test AMD Radeon RX 7700 XT: podkręcanie
Podkręcanie PowerColor Radeon RX 7700 XT Hellhound odbyło się bez ingerencji w konstrukcję akceleratora i oprogramowanie układowe, z użyciem aplikacji MSI Afterburner w wersji 4.6.5. Prędkość wentylatorów ustawiła się automatycznie na 35% (~900 RPM), co przełożyło się na temperaturę GPU maksymalnie 58 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, a to oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów, losowych przycięć oraz wyrzucania do pulpitu. Do badania poprawności pracy posłużyły trzy gry - A Plague Tale: Requiem, Dead Space Remake i Resident Evil 4 Remake. Pierwsza z nich reprezentuje wariant bardzo mocnego obciążenia GPU, druga lekkiego, zaś trzecia wysokiego zapotrzebowania na pamięć VRAM. Taka kombinacja zapewnia, że sprzęt zadziała stabilnie w każdych warunkach.
Radeon RX 7700 XT Hellhound
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie rdzenia/pamięci VRAM: 2590/2250 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2520-2580 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2520-2560 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 2520-2560 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2238 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne taktowanie: 3000/2550 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2690-2700 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2680-2690 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 2680-2690 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2537 MHz
- Limit mocy i napięcie GPU: +15% i 1000 mV
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, która uzyskana została po uprzednim wygrzaniu karty. Jest to konieczne, ponieważ chwilę po włączeniu gry taktowanie typowo jest wyższe, ale spada ze wzrostem temperatury. W związku z tym wygrzanie sprzętu jest niezbędne, by podane zegary były rzetelne. Taktowanie GPU było badane w grze A Plague Tale: Requiem.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test i recenzja AMD Radeon RX 7700 XT. Dobra karta, ale nie w tej cenie