Podkręcanie odbywa się bez ingerencji w budowę karty i oprogramowanie układowe. Kiedy jest to możliwe, limit mocy zostaje podniesiony do maksymalnej dostępnej wartości, ale napięcia ruszane nie są. Podobnie zresztą jak krzywa pracy wentylatorów. Chyba, że pod zrzutami z aplikacji GPU-Z widnieje inna informacja. Podawane wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musi przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć, wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służy rozgrywka w grę Wiedźmin 3, która słynie z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU. Można z dużą prawdopodobieństwa założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
ASUS GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming
Ustawienia domyślne:
- Stabilny zegar rdzenia podczas rozgrywki: 1898-1924 MHz
- Najniższa odnotowana wartość zegara rdzenia: 1873 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1376 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +110/400
- Stabilny zegar rdzenia podczas rozgrywki: 1974-2000 MHz
- Najniższa odnotowana wartość zegara rdzenia: 1962 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1476 MHz
- Limit mocy: +20%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której zdarzają się tylko chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Wszystkie częstotliwości ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty. Taktowania w moment po włączeniu gry są oczywiście znacznie wyższe, jednak przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test ASUS GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming