Spotify sponsorem klubu FC Barcelona. Zmianie ulegnie nazwa stadionu

Spotify sponsorem klubu FC Barcelona. Zmianie ulegnie nazwa stadionu

Spotify jeden z największych serwisów streamingowych i utytułowany klub piłkarski FC Barcelona nawiązują współpracę, w ramach której stadion należący do hiszpańskiej drużyny zmieni swoją nazwę.

Spotify i FC Barcelona nawiązały współpracę sponsorską, która zakłada zmianę nazwy stadionu Camp Nou należącego do hiszpańskiego klubu na Spotify Camp Nou. Nie będzie to rewolucyjna zmiana, ale zauważalna. Nazwa Spotify pojawi się również na koszulkach męskich i damskich drużyn przez kolejne cztery sezony, począwszy od sezonu 2022/23. Nim dojdzie do zmian umowę musi ratyfikować Nadzwyczajne Zgromadzenie Członków Delegatów FC Barcelona w głosowaniu, które zaplanowano na 3 kwietnia. Najpewniej nie będzie przeszkód w jej zaakceptowaniu, ponieważ FC Barcelona jest poważnie zadłużona i potrzebuje sponsorów. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku z drużyną rozstał się Lionel Messi, czyli największa gwiazda klubu.

Klub piłkarski FC Barcelona i platforma streamingowa Spotify nawiązały współpracę sponsorską, która zakłada zmianę nazwy stadionu na Spotify Camp Nou.

Spotify zostaje sponsorem klubu FC Barcelona. Zmianie ulegnie nazwa stadionu

Spotify ma zapłacić FC Barcelonie 310 milionów dolarów amerykańskich. Platforma muzyczna chce tym krokiem wzmocnić pracę artystów oraz połączyć świat muzyki z piłką nożną, udostępniając scenę na Camp Nou. "Spotify współpracuje z Barçą, aby skorzystać z dostępu do elementów stadionowych" - powiedział Alex Norström, główny ze Spotify. Firma do promocji chce użyć m.in. wyświetlaczy stadionowych, co pomoże jej dotrzeć do odbiorców z różnych miejsc na świecie. To jednak nie wszystko, ponieważ współpraca obejmie także inne elementy, o których dowiemy się w tym roku.

Spotify to gigant oferujący streaming muzyki. Według danych firmy analitycznej MIDiA Research, rośnie liczba osób, które wykupiły abonament na platformach oferujących strumieniowe przesyłanie muzyki. W drugim kwartale 2021 roku było to 523,9 mln użytkowników, co daje wzrost o 26,4% względem 2020 roku. Sam Spotify pod koniec zeszłego roku odnotował wzrost przychodów o 27% do 2,5 miliarda euro. Odpowiada za to wzmożony popyt na usługę w Europie oraz Ameryce Północnej. Na początku 2021 roku Spotify posiadał 345 mln użytkowników.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Spotify sponsorem klubu FC Barcelona. Zmianie ulegnie nazwa stadionu

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł