WD ostrzega klientów, że hakerzy mają ich dane, w tym kart kredytowych

WD ostrzega klientów, że hakerzy mają ich dane, w tym kart kredytowych

Na początku kwietnia Western Digital potwierdziło, że padło ofiarą cyberataku, w wyniku którego doszło do naruszenia danych zarówno klientów, jak i firm. Do włamania doszło 26 marca, a firma poinformowała zagrożone osoby, aby mogły podjąć działania w celu jak najlepszego zabezpieczenia swoich prywatnych danych. Od tego naruszenia bezpieczeństwa niektóre funkcje sieciowe oferowane przez WD zostały wstrzymane. Właśnie otrzymaliśmy aktualizację dotyczącą sytuacji wraz z planami przywrócenia aktywności sieciowej.

Western Digital potwierdza, że hakerzy mają dane ich klientów

Według Western Digital nieznana strona trzecia uzyskała dostęp do bazy danych firmy zawierającej informacje o klientach, w tym nie tylko ich nazwiska, adresy i numery telefonów, ale także szczegóły rozliczeniowe, takie jak dane kart kredytowych, chociaż numery były zaszyfrowane. Western Digital zapewnia, że natychmiast skontaktowało się z klientami, których dotyczył ten problem, aby mogli podjąć działania w celu ochrony swoich prywatnych informacji. Poniżej możecie zobaczyć tekst wiadomości przesyłany przez WD do takich osób:

Do włamania doszło 26 marca, a firma poinformowała zagrożone osoby, aby mogły podjąć działania w celu jak najlepszego zabezpieczenia swoich prywatnych danych.

Po kilku dniach od zdarzenia, 2 kwietnia, Western Digital wydało publiczne oświadczenie w tej sprawie i zainicjowało akcję mającą na celu naprawę sytuacji. Wiązało się to z planem całkowitego wyłączenia niektórych usług z publicznego dostępu do Internetu, w tym sklepu internetowego. Od tego czasu wiele usług zostało przywróconych, ale sklep internetowy jest nadal zamknięty.

Usługi wciąż zamknięte

Pomimo ciągłych wysiłków zmierzających do ograniczenia aktywności online, Western Digital twierdzi, że fizyczne fabryki działały przez cały czas, aby pomóc w dostarczaniu produktów - dotykać miało to więc jedynie usług online. Chociaż obecnie nie można składać nowych zamówień, istniejące zamówienia można nadal przetwarzać i dostarczać.
Firma potwierdziła, że ​​usługi My Cloud zostały całkowicie przywrócone do 13 kwietnia. Sklep internetowy jest jednak nadal zamknięty, ale użytkownicy mogą spodziewać się przywrócenia dostępu do konta do 15 maja. W międzyczasie nowe zamówienia online nie będą przetwarzane w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony danych klientów.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: WD ostrzega klientów, że hakerzy mają ich dane, w tym kart kredytowych

 0