Aktualizacja do Diablo IV z ray tracigiem jeszcze w tym miesiącu

Aktualizacja do Diablo IV z ray tracigiem jeszcze w tym miesiącu

Coroczna konferencja GDC (Game Developers Conference) rozpoczyna się w najbliższy poniedziałek i z tej okazji NVIDIA ogłosiła szereg nowości związanych z platformą RTX. Wśród nich znajduje się kilka nowych, ekscytujących implementacji technik graficznych RTX.

Już wczoraj pisaliśmy, że zarówno Black Myth: Wukong, jak i Star Wars Outlaws doczekają się szerokiego wsparcia technik RTX. Zieloni potwierdzili jednak, że również Naraka: Bladepoint już wkrótce otrzyma pełny ray tracing w trzech obszarach oświetlenia. Będą one dostępne zarówno w trybie PVP jak i PVE, a kolejne aktualizacje związane z ray tracingiem pojawią się w niedalekiej przyszłości. To jednak nie wszystko.

Coroczna konferencja GDC rozpoczyna się w najbliższy poniedziałek i z tej okazji NVIDIA ogłosiła szereg nowości związanych z platformą RTX.

Już dostępna aktualizacja dla Portal with RTX dodająca wsparcie technik DLSS 3.5 oraz RTX IO

Portal with RTX była pierwszą grą stworzoną z wykorzystaniem NVIDIA RTX Remix, innowacyjnego narzędzia do modowania, które umożliwia ulepszanie i odświeżanie klasycznych gier. Tytuł posiadał od dnia premiery wsparcie techniki NVIDIA DLSS 3 z funkcjami Frame Generation oraz Super Resolution. Gra właśnie otrzymała aktualizację zawierającą wsparcie techniki NVIDIA DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction napędzaną przez AI, aby poprawić wierność pełnego ray tracingu i responsywność dynamicznych efektów świetlnych. Dzięki DLSS 3.5 liczba klatek na sekundę na karcie graficznej GeForce RTX 4090 wzrasta 6,2x, a na karcie GeForce RTX 4080 SUPER prawie siedmiokrotnie, umożliwiając rozgrywkę w jakości odpowiednio ponad 100 i 70 kl./s.

W rozdzielczości 2560x1440, niemalże pięciokrotny wzrost wydajności umożliwia posiadaczom kart graficznych GeForce RTX 4070 SUPER, 4070 Ti SUPER, 4080, 4080 SUPER i 4090 osiągnięcie maksymalnych ustawień graficznych i grę przy ponad 80 kl./s, a w przypadku GeForce RTX 4090 nawet 160 kl./s.

Z kolei w rozdzielczości 1920x1080, średni wzrost wydajności o 3,6x umożliwia posiadaczom praktycznie wszystkich kart graficznych GeForce RTX z serii 40 grę w ponad 70 kl./s, przy czym liczba klatek na sekundę rośnie aż do 210 kl./s na karcie graficznej GeForce RTX 4090.

Technika NVIDIA RTX IO zadebiutowała wraz z darmową grą Portal: Prelude RTX, a teraz trafiła także do Portal with RTX. NVIDIA RTX IO umożliwia szybkie ładowanie danych, wykorzystując pamięć karty graficznej i dekompresję zasobów gry, znacznie przyspieszając wydajność IO w porównaniu do dysków twardych i tradycyjnych interfejsów API pamięci masowej. NVIDIA RTX IO wykorzystuje dekompresję GPU dla mniejszych pakietów danych, umożliwiając szybsze ładowanie tekstur i niższe wykorzystanie procesora, a także pozwala twórcom na tworzenie nowej generacji gier z ogromnymi, bardzo szczegółowymi światami. Dzięki technice NVIDIA RTX IO czas wczytywania tekstur skraca się nawet 5-krotnie, a zajmowana przez Portal with RTX powierzchnia dyskowa zmniejsza się o 37%. 

Aktualizacja Portal with RTX ze wsparciem technik NVIDIA DLSS 3.5 oraz RTX IO jest już dostępna w Steam, bezpłatnie dla wszystkich posiadaczy gry Portal.

Aktualizacja do Diablo IV z ray tracingiem dostępna od 26 marca

Już 26 marca Diablo IV zyska znaczące ulepszenie jakości obrazu dzięki dodaniu dwóch efektów wykorzystujących ray tracing. Pancerze, woda, okna i inne odbijające światło powierzchnie będą teraz wyposażone w dokładne, realistyczne refleksy oparte na ray tracingu. Liczne cienie w Diablo IV zostaną również wzbogacone o ray tracing, dodając dodatkowe szczegóły do wszystkich scen.

Od czasu premiery Diablo IV w czerwcu 2023 roku, gracze korzystający z kart graficznych GeForce RTX uzyskali średnio 2,5x wzrost wydajności w rozdzielczości 4K, dzięki zastosowaniu techniki DLSS 3. Natomiast technika NVIDIA Reflex zredukowała opóźnienia systemowe nawet o 67%, zapewniając responsywną rozgrywkę.

Pozostałe nowości dotyczące platformy RTX:

  •     Sengoku Dynasty – gra jest dostępna w ramach wczesnego dostępu i wykorzystuje technikę DLSS 3. W rozdzielczości 4K i maksymalnych ustawieniach graficznych, DLSS 3 zwiększa liczbę wyświetlanych klatek na sekundę średnio dwukrotnie, umożliwiając karcie GeForce RTX 4070 komfortowe przekroczenie 60 kl./s. Na szybszych kartach graficznych wydajność przekracza 100 kl./s, osiągając nawet 160 kl./s na GeForce RTX 4090. W rozdzielczości 2560x1440, wzrost wydajności o 1,7x pozwala wszystkim kartom graficznym GeForce RTX z serii 40 na uzyskanie ponad 60 kl./s przy maksymalnych ustawieniach. Na kartach GeForce RTX 4070 SUPER i wyższych, liczba klatek na sekundę przekracza 120, podczas gdy GeForce RTX 4090 osiąga ich 200.
  •     Outcast - A New Beginning – premiera 15 marca z technikami DLSS 2 i DLAA.
  •     The First Berserker: Khazan – już wkrótce z NVIDIA DLSS 3 i Reflex.
  •     NVIDIA RTX Remix Open Beta – aktualizacja wprowadzająca technikę DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction pojawi się wkrótce, umożliwiając wszystkim modderom ulepszenie ich pracy.
  •     The Finals – sezon 2 startuje dzisiaj i wykorzystuje techniki DLSS 3, RTXGI oraz Reflex.
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Aktualizacja do Diablo IV z ray tracigiem jeszcze w tym miesiącu

 0