Sony udało się podnieść wydajność konsol PlayStation 5 i widać to w grach

Sony udało się podnieść wydajność konsol PlayStation 5 i widać to w grach

Aktualizacje gier, które przynoszą dodatkowe usprawnienia i optymalizacje, a co za tym idzie, wyższą liczbę klatek na sekundę nie są niczym nadzwyczajnym, ale rzadko zdarza się, aby to aktualizacja oprogramowania systemowego zwiększała liczbę klatek na sekundę. Tak jest jednak w przypadku niedawnej aktualizacji PS5 2.0, po której widać wyraźną poprawę wydajności w wielu grach.

W zeszłym tygodniu PlayStation 5 otrzymało swoją pierwszą poważną aktualizację, która przyniosła ze sobą szereg funkcji, w tym obsługę dodatkowych dysków SSD. Oprócz tego wrześniowa aktualizacja wprowadza kilka innych rzeczy. 3D Audio od teraz będzie wspierać wbudowane w telewizor głośniki. Użytkownicy będą mogli stworzyć mapę pomieszczenia, korzystając z wbudowanego w kontroler mikrofonu. Jednym z mniej reklamowanych ulepszeń wprowadzonych przez tę aktualizację był jednak wzrost wydajności w wielu różnych grach. 

Nowa aktualizacja dla PlayStation 5 podnosi ilość klatek na sekundę w grach, co jest deliklatnie odczuwalne. Darmowy wzrost wydajności, nawet najmniejszy, jest zawsze jest mile widziany.

Jak odkryło Digital Foundry, aktualizacja PS5 2.0 przyniosła ze sobą niewielki, ale zauważalny wzrost wydajności w wielu grach. Testerzy przetestowali nowe oprogramowanie systemowe z czterema różnymi tytułami: Devil May Cry 5 Special Edition, Controll, Godfall i Resident Evil Village. Uzyskane dane wydają się sugerować, że gry z ray tracingiem mogą odnieść korzyści z nowej aktualizacji w zakresie wydajności, działają płynniej średnio o 3%. Chociaż nie jest to oszałamiająca wartość, to pomaga zapewnić płynniejsze i bardziej spójne wrażenia – a darmowe zwiększenie wydajności, choćby nawet najmniejsze, zawsze jest mile widziane.

Niestety pomimo coraz mocniejszych podzespołów niewielkie spadki wydajności wciąż można zauważyć w wielu grach. Na szczęście nie są tak drastyczne przycięcia jak w czasach PS3, gdzie często wiele gier działało ze stałą ilością klatek na sekundę, wynoszącą 25. Trzeba również pamiętać, że PS5 nie obsługuje jeszcze VRR (Variable Refresh Rate), a w tym przypadku każda dodatkowa klatka jest cenna.

Zobacz także:

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony udało się podnieść wydajność konsol PlayStation 5 i widać to w grach

 0