Wygląda na to, że AMD już wkrótce może zaprezentować swoją nową technologię upscalowania w grach, a przynajmniej tak sugeruje opis wystąpienia firmy na zbliżającej się konferencji GDC 2022.
Na Game Developer Conference 2022 firma AMD poprowadzi serię sponsorowanych sesji obejmujących różne tematy związane z grafiką w grach. Podczas jednego z takich wystąpień, zatytułowanego „Next-Generation Image Upscaling for Games”, producent Radeonów przedstawi najnowsze wyniki badań AMD w zakresie technologii skalowania obrazu i wyjaśni, w jaki sposób poprawia to wrażenia w grach. Należy jednak zauważyć, że AMD nigdzie nie wspomina o FSR ani uczeniu maszynowym, więc nie wiemy jeszcze czym jest ta nowa generacja upscalingu.
Na Game Developer Conference 2022 firma AMD poprowadzi serię sponsorowanych sesji obejmujących różne tematy związane z grafiką w grach.
Nie należy się też spodziewać po tej prezentacji dem technologicznych, czy też zapowiedzi drugiej generacji technologii FSR 2.0 (FidelityFX Super Resolution), a przynajmniej nic na tę chwilę na to nie wskazuje. Chociaż AMD wspomniało, że FSR będzie ewoluować i w pewnym momencie powinniśmy spodziewać się nowej wersji, to jednak do premiery architektury AMD RDNA 3 pozostało pół roku. Ta architektura powinna mieć dedykowane jednostki GPU dla bardziej zaawansowanego przyspieszenia skalowania obrazu (patrz rdzenie Tensor w GPU NVIDII), a dotychczas nic na ten temat nie słyszeliśmy.
Premiera pierwszej generacji techniki FSR była całkiem udana i została zaimplementowana w wielu grach, głównie dlatego, że AMD udostępniło kod open source, z którego mogą korzystać wszyscy twórcy gier. Jednak AMD odczuwa teraz presję nie tylko ze strony NVIDII, której oparty na sztucznej inteligencji DLSS 2.0 jest nadal lepszy w niższych rozdzielczościach, ale także ze strony Intela, który szykuje swoją odpowiedź w postaci technologii XeSS, mającej zadebiutować jeszcze w tym roku.
Co więcej, AMD jeszcze nie uruchomiło swojej technologii Radeon Super Resolution. Ma to być w zasadzie FSR, ale dla wszystkich gier na poziomie sterownika. Pomimo styczniowych zapowiedzi Czerwoni nie potwierdzili jeszcze, kiedy RSR będzie dostępne.
Zobacz także:
- SAP odmawia zakończenia działalności w Rosji. Microsoft i Oracle milczą...
- AMD przyznaje się do problemów fTPM ze stutteringiem. Obiecuje łatkę i proponuje obejście
- Anonymous szykuje największą operację, jaką widział świat. Rosyjskie media to dopiero początek
Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD będzie omawiać na GDC 2022 nową generację upscalingu obrazu w grach