AMD FSR można samodzielnie zaimplementować (niemal) w każdej grze Vulkan

AMD FSR można samodzielnie zaimplementować (niemal) w każdej grze Vulkan

Teraz kiedy technologia FSR od Czerwonych w końcu zadebiutowała na rynku, by rzucić rękawicę DLSS od Zielonych, jej największym problemem pozostaje bardzo ograniczona obsługa (choć sukcesywnie się ona zwiększa). Tu z pomocą przychodzą jednak nieoficjalne wsparcie. 

AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) szybko otrzymuje nieoficjalne implementacje w grach, modach i hackach. Po modach, które dodały FidelityFX Super Resolution do Grand Theft Auto V i Assetto Corsa, Georg „DadSchoorse” Lehmann znalazł sposób na zastosowanie FSR do (prawie) wszystkich gier Vulkan w środowisku Linux, jako część pełnoekranowego hacka Proton. Sam modder ostrzega, że ​​nie jest to idealna implementacja, ale i tak jego osiągnięcie jest naprawdę imponujące.

Georg „DadSchoorse” Lehmann znalazł sposób na zastosowanie FSR do (prawie) wszystkich gier Vulkan w środowisku Linux.

Jest to implementacja AMD FSR https://gpuopen.com/fidelityfx-superresolution/ w fshack, która pozwala użytkownikom wybrać ją zamiast filtrowania liniowego/najbliższego w celu upskalowania. Można ją włączyć za pomocą WINE_FULLSCREEN_FSR=1 i niższej rozdzielczości gry niż natywna rozdzielczość wyświetlacza. WINE_FULLSCREEN_FSR_STRENGTH kontroluje ilość wyostrzania (nie mylić z ustawieniami jakości AMD, dotyczą one rozdzielczości wejściowej), 0 to maksymalna ostrość, wyższe wartości oznaczają mniejsze wyostrzanie. Wartość domyślna to 5.

Twórca ostrzega o kilku istotnych zastrzeżeniach:

  • Hack działa tylko w grach vulkan (w tym dxvk i vkd3d-proton);
  • Niektóre tytuły upskalują się samodzielnie, bez użycia fshack, gdy wybierzesz niższą rozdzielczość w grze. FSR w nich nie zadziała;
  • Zastosowanie FSR do końcowego obrazu nie jest idealnym rozwiązaniem, należy go zastosować przed narysowaniem interfejsu użytkownika i przed niektórymi efektami przetwarzania końcowego, takimi jak filmowe ziarno;
  • AMD zaleca również ujemne ustawienie LOD, które nie jest możliwe do uzyskania bez pewnych problemów;
  • To tylko powolna wersja fp32, jeśli zostanie zaakceptowana, mogę kontynuować z wersją fp16;
  • Patchset to trochę bałaganu. Jeśli problemem jest duże zaangażowanie, mogę spróbować je trochę podzielić;
  • Zmienna środowiskowa do dodawania niestandardowych trybów rozdzielczości (np. 2048x1152) byłaby mile widziana, aby bardziej bezpośrednio kontrolować jakość.

YouTuber GloriousEggroll, który zajmuje się głównie doniesieniami o grach związanych z Linuksem, opublikował już prezentację wideo tego hacka FSR użytego w Forza Horizon 4, grze, która z pewnością nie obsługuje natywnie najnowszej technologii AMD. Według GloriousEggroll FSR Ultra Quality był w stanie wycisnąć dodatkowe 25 klatek na sekundę podczas gry w rozdzielczości 4K i ustawieniach Ultra.

AMD oficjalnie prezentuje FidelityFX Super Resolution (FSR) i porównuje do DLSS NVIDII

Wróży to również bardzo dobrze dla Steam Deck, ponieważ nadchodzący przenośny komputer Valve domyślnie używa Protona z dostosowanym SteamOS. Oczywiście mamy również możliwość zainstalowania systemu Windows na Steam Deck.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD FSR można samodzielnie zaimplementować (niemal) w każdej grze Vulkan

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł