Apple M2 pokonuje Ryzena 7 6800U z iGPU Radeon 680M w Shadow of the Tomb Raider

Apple M2 pokonuje Ryzena 7 6800U z iGPU Radeon 680M w Shadow of the Tomb Raider

Hardware Unboxed opublikowało recenzję, która pozwala nam przyjrzeć się wydajności nowego układu Apple M2 w grach. Do testów wykorzystano Macbooka M2 i zestawiono go z Ryzenem 7 6800U w grze Shadow of the Tomb Raider. Wyniki są dość zaskakujące, ponieważ SoC od Apple wyprzedził APU AMD, mimo że Ryzen 7 6800U wyposażony jest w najwydajniejsze iGPU na rynku, Radeon 680M.

M2 jest następcą przełomowego układu M1, który zadebiutował na rynku prawie dwa lata temu. Nie jest to jednak przeskok generacyjny w stosunku do M1, ale raczej odświeżenie w oparciu o dotychczasową technologię. Apple twierdzi, że użytkownicy mogą spodziewać się 18% poprawy wydajności w stosunku do M1, dzięki nowszej architekturze rdzenia, nieco szybszym zegarom procesora i przejściu na pamięć LPDDR5 o przepustowości do 100 GB/s. Zdecydowanie wyróżnia się tu jednak iGPU, które otrzymało bardzo solidny wzrost wydajności w stosunku do M1, szacowany przez producenta na 35%. Aby było to możliwie, Apple dodało dwa dodatkowe rdzenie do GPU, co pozwoliło na uzyskanie 3,6 TFLOPów mocy obliczeniowej. To wszystko sprawiło, że M2 pokonało Ryzena 7 6800U w Shadow of the Tomb Raider.

Hardware Unboxed opublikowało recenzję, która pozwala nam przyjrzeć się wydajności nowego układu Apple M2 w grach.

Przypominamy również, że Ryzen 7 6800U posiada zintegrowany układ graficzny Radeon 680M z 12 jednostkami CU RDNA 2 i maksymalną częstotliwość taktowanie w trybie boost dochodzącą do 2,2 GHz. Mimo tego, w gamingowych wynikach Hardware Unboxed, M2 okazał się lepszy od Ryzena 7 6800U o 2 do 3 kl./s na średnich, wysokich i najwyższych ustawieniach graficznych (BTAO) w rozdzielczości 1920 × 1200 pikseli. Przy średniej 30 kl./s między tymi układami, relatywnie „mała” różnica 2-3 klatek oznacza, że ​​M2 zyskuje od 7,6% do 10% wzrostu wydajności w porównaniu z Ryzenem 7 6800U.

Jest to ogromna poprawa w stosunku do oryginalnego M1, który w Shadow of the Tomb Raider pochwalić mógł się 32 klatkami na sekundę w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli na niskim ustawieniu graficznym (według LinusTechTips). Oczywiście 30 kl./s nie jest wydajnością, która zadowoli typowych graczy, ale to i tak nie lada wyczyn ze strony Apple i świetny prognostyk na przyszłość.

Wyniki w grach układu M2 są jeszcze bardziej imponujące, jeśli weźmiemy pod uwagę, że nie jest to procesor przeznaczony do gier, ale do tworzenia treści i aplikacji zwiększających produktywność. Niestety, macOS nie jest również przeznaczony do gier, więc istnieje prawdopodobieństwo, że system nie pokaże pełni możliwości tego układu z powodu niezoptymalizowanego kodu w API. Ponadto M2 pobiera też znacznie mniej energii niż prawie każdy mobilny układ APU dostępny obecnie na rynku, w tym nowe mobilne układy APU Ryzen 6000 (Rembrandt) firmy AMD, które były mocno reklamowane jako ultraenergooszczędne procesory do notebooków.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Apple M2 pokonuje Ryzena 7 6800U z iGPU Radeon 680M w Shadow of the Tomb Raider

 0