Apple zapowiedziało własne alternatywy dla NVIDIA DLSS i Microsoft DirectStorage

Apple zapowiedziało własne alternatywy dla NVIDIA DLSS i Microsoft DirectStorage

Zdaje się, że każda firma tworząca własne układy graficzne, wzięła sobie za punkt honoru opracowanie technologii upskalowania. Do tego grona dołączyło właśnie Apple, które przedstawiło MetalFX Upscaling.

Apple coraz poważniej podchodzi do grania na Macu i iPadzie, a to za sprawą nowego autorskiego SoC o nazwie M2, który został zaprezentowany na wczorajszej konferencji firmy. Na WWDC firma przedstawiła także technologię upscalingu, która stanowić ma odpowiedź na NVIDIA Deep Learning Super Sampling i AMD FidelityFX Super Resolution.

Nowe APU Metal 3 będzie zawierać wsparcie dla upskalowania MetalFX. Dzięki temu rozwiązaniu nasz Mac będzie renderował mniejsze klatki, które wymagają mniejszej mocy obliczeniowej. MetalFX przeskaluje efekty wizualne i zastosuje temporal anti-aliasing. Pozwoli to zapewnić lepszą i efektywniejszą wydajność w grach z wyższą liczbą klatek na sekundę, niż byłoby to możliwe przy czysto sprzętowym renderowaniu.

Apple przedstawiła technologię upscalingu, która stanowić ma odpowiedź na NVIDIA Deep Learning Super Sampling i AMD FidelityFX Super Resolution.

Resident Evil Village wykorzysta tę technologię, gdy w końcu zadebiutuje na Macu. Capcom twierdzi, że gra „bez problemów” będzie działać w rozdzielczości 1080p na MacBooku Air i w 4K na Mac Studio. No Man's Sky również użyje upscalingu MetalFX, gdy pojawi się na Macu i iPadzie jeszcze w tym roku. Grid Legends także zmierza na Maca i zrobi użytek z tej techniki. 

Apple ogłosiło również interfejs API do szybkiego ładowania zasobów, który został zaprojektowany w celu zminimalizowania czasu ładowania, co z kolei nasuwa skojarzenia z technologią Microsoft DirectStorage. To rozwiązanie działa poprzez routing, kierując dane gry bardziej bezpośrednio z pamięci masowej do procesora. Apple twierdzi, że umożliwi to grom „łatwy dostęp do wysokiej jakości tekstur i geometrii potrzebnych do tworzenia rozległych światów zapewniających realistyczną i wciągającą rozgrywkę”.

Nie da się ukryć, że Apple w przeszłości nie radziło sobie najlepiej z obsługą gier (na iOS nie ma nawet natywnej obsługi dla aplikacji Stadia i Xbox Cloud Gaming), więc wprowadzenie upscalingu MetalFX jest pozytywnym zaskoczeniem i pokazuje, że gigant coraz poważniej podchodzi do tematu. Nawiązanie współpracy z takimi studiami i wydawcami jak Capcom, EA i Hello Games może sprawić, że urządzenia giganta z Redmond staną się bardziej kuszącą opcją dla graczy. Jednak najpierw firma musi zapewnić szersze wsparcie dla gier Steam. 

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Apple zapowiedziało własne alternatywy dla NVIDIA DLSS i Microsoft DirectStorage

 0