Assassin`s Creed Valhalla również stanowi zbyt duże wyzwanie dla karty GeForce RTX 3090 w 4K

Assassin`s Creed Valhalla również stanowi zbyt duże wyzwanie dla karty GeForce RTX 3090 w 4K

Niedawno pisaliśmy, że GeForce RTX 3090, czyli flagowa karta graficzna NVIDIA, która promowana jest jako GPU dla rozgrywki w 8K, nie radzi sobie z Watch Dogs Legion w 4K na Ultra i to bez ray tracingu. Okazuje się, że to nie jedyny tytuł Ubisoftu, który ma problemy z płynnym działaniem na topowej karcie graficznej z rodziny Ampere, ponieważ sytuacja powtarza się w przypadku Assassin’s Creed Valhalla. GameGPU udostępniło materiał wideo, pokazujący przebieg wbudowanego w ten tytuł benchmarku, gdzie GeForce RTX 3090 ewidentnie ma problem z uzyskaniem stabilnych 60 kl./s. Co warto tu podkreslić, mówimy o tytułe cross-generacyjnym, który na nowych konsolach Sony i Microsoftu działać ma w 4K w 60 kl./s.

GameGPU udostępniło materiał wideo, pokazujący przebieg wbudowanego w Assassin’s Creed Valhalla benchmarku, gdzie GeForce RTX 3090 ewidentnie ma problem z uzyskaniem stabilnych 60 kl./s.

Wynik średniej liczby klatek na sekundę z przeprowadzonego w Assassin’s Creed Valhalla benchmarku wynosi dla GeForce RTX 3090 56 fpsów. Co jednak warto podkreślić, wydajność w samej grze zdaje się jeszcze gorsza niż we wbudowanym narzędziu i w niektórych osadach, które są gęściej zaludnione, framerate spada nawet poniżej 40 kl./s. Winy za tak kiepski rezultat nie można zrzucać też na inne podzespoły, ponieważ wykorzystano tu naprawdę high-endową platformę z 10-rdzeniowym procesorem Intel Core i9-10900K. Trzeba przyznać, że jak na tytuł przygotowywany pod kątem jeszcze poprzedniej generacji, który nie wspiera nawet ray tracingu, jest to bardzo rozczarowujący wynik dla flagowego GPU Zielonych. 

Fakt, że GeForce RTX 3090, który stworzony został pod kątem grania w 8K, nie radzi sobie z kolejnym tytułem Ubisoftu w 4K na Ultra jest jeszcze bardziej zastanawiający, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Assassin’s Creed Valhalla działać ma na PS5 i Xbox Series X w 4K i 60 kl./s. Zdaje się jednak, że nie będzie to natywne 4K, ale upscalowana rozdzielczość, ale musimy jeszcze poczekać na weryfikację tej informacji. Nie wiemy też jaki poziom pecetowych ustawień graficznych uzyskają nowe konsole. Problemem jest też zapewne optymalizacja ze strony Ubisoftu, ponieważ gry tego producenta od dawna mają problem z tą kwestią. Tymczasem jeszcze dziś na naszym portalu będziecie mogli przeczytać recenzję Assassin’s Creed Valhalla.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Assassin`s Creed Valhalla również stanowi zbyt duże wyzwanie dla karty GeForce RTX 3090 w 4K

 0