Auto HDR i Direct Storage jednak nie dla Windows 10. Nowe funkcje pojawią się tylko w Windows 11

Auto HDR i Direct Storage jednak nie dla Windows 10. Nowe funkcje pojawią się tylko w Windows 11

Windows zawsze był najpopularniejszym systemem operacyjnym do grania na komputerze, a Microsoft chce utrzymać tę pozycję, wprowadzając dwie kluczowe funkcje znane z Xboxa na komputery z systemem Windows 11. Podczas wczorajszej konferencji Microsoftu wiceprezes Xbox Sarah Bond powiedziała, że Auto HDR i Direct Storage będą dostępne w ramach ich nowego OS. Warto przypomnieć, że funkcja Auto HDR zapowiadana była już jakiś czas temu, ale użytkownicy Windowsa wciąż się jej nie doczekali (chyba że są uczestnikami programu Insider). Dla niewtajemniczonych Auto HDR to narzędzie, które wykorzystuje uczenie maszynowe do automatycznej konwersji treści SDR do poziomu jakości HDR, a wszystko to bez konieczności jakiejkolwiek pracy ze strony programistów lub odtwarzacza. 

Podczas wczorajszej konferencji Microsoftu wiceprezes Xbox Sarah Bond powiedziała, że Auto HDR i Direct Storage będą dostępne w ramach ich nowego OS.

Auto HDR i Direct Storage jednak nie dla Windows 10. Nowe funkcje pojawią się tylko w Windows 11

Microsoft wprowadził Auto HDR w konsolach Xbox Series X i Xbox Series S, a na początku tego roku wydał testową wersję systemu Windows 10, która wprowadziła tę technologię na komputery PC. Teraz Auto HDR na PC będzie mieć swoją premierę w systemie Windows 11 dla szerszej publiczności. Podczas transmisji na żywo w systemie Windows 11 firma Microsoft zademonstrowała Auto HDR działające w systemie Windows 11 za pomocą materiału ze Skyrima. Pomimo tego, że Skyrim powstał na długo przed pojawieniem się wyświetlaczy HDR, gra wyraźnie zyskuje po włączeniu Auto HDR - szczególnie niebo wygląda świetnie. Warto jednak zauważyć, że firma nie wspomniała nic o wydajności wymaganej przez Auto HDR w systemie Windows 11 i liczymy na to, że funkcja nie będzie stanowić znaczącego obciążenia dla PC. 

Auto HDR również dla graczy PC. Microsoft udostępnia funkcję

Direct Storage to kolejna innowacja Xbox, która skupia się na szybkim ładowaniu zasobów bezpośrednio z GPU i SSD bez angażowania CPU w ten proces. Jest to kluczowy filar obecnej architektury Xboksa i przyspiesza czas ładowania, jednocześnie umożliwiając konsoli uruchamianie wielu gier w tle i szybkie przełączanie się między nimi. Ponownie, Microsoft faktycznie ogłosił na początku tego roku, że wprowadzi Direct Storage na komputery PC, przynajmniej te z napędami NVMe, gdzieś w 2021 roku. Ale w przeciwieństwie do Auto HDR, ta funkcja nie została jeszcze włączona do kompilacji Windows Insider, więc wydaje się, że po raz pierwszy na PC zobaczymy ją właśnie na Windows 11. Microsoft ponownie nie sprecyzował, jakie wymagania systemowe będą wymagane w przypadku Direct Storage i w przeciwieństwie do Auto HDR, nie pokazał żadnego przykładu działania PC Direct Storage. Wiadomo jednak, że nie obejdzie się bez GPU obsługującego DirectX 12 Ultimate (GeForce RTX 20, RTX 30 i Radeon RX 6000). 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Auto HDR i Direct Storage jednak nie dla Windows 10. Nowe funkcje pojawią się tylko w Windows 11

 0