BMW: Podgrzewane siedzienia i kierownica na... abonament

BMW: Podgrzewane siedzienia i kierownica na... abonament

BMW już raz sparzyło się na abonamentach w swoich samochodach. Obsługa Apple CarPlay za roczną dodatkową opłatą spotkała się z gwałtownym oporem klientów. Teraz producent próbuje ponownie i wprowadza podgrzewane fotele i kierownicę w formie subskrypcji.

O ile subskrypcje serwisów streamingowych czy oprogramowania są obecnie czymś zupełnie normalnym, o tyle regularne płacenie za odblokowanie funkcji w samochodzie jest postrzegane zdecydowanie negatywnie. BMW próbowało tego w przeszłości, oferując obsługę Apple CarPlay za 80 dolarów rocznie i zupełnie się to nie przyjęło. A jednak próbują ponownie i teraz oferta funkcji jest znacznie bogatsza. Poprzez aplikację mobilną można trwale aktywować niektóre funkcje, o ile oczywiście dany model je obsługuje. W ten sposób można na przykład na stałe za jednorazową płatnością włączyć układ jezdny Adaptive M (w BMW i4).  Podobnie jest np. ze sztucznymi dźwiękami IconicSounds Spor czy CarPlay. Teraz pojawiają się nowe funkcje, jednak za opłatą abonamentową.

Niektórzy złośliwie dodają, że kierunkowskazy w samochodach BMW od dawna są na abonament i nikt dotąd nie płacił ;)

W ofercie jest kilka opcji, które można kupić na stałe, ale można zdecydować się na opłatę miesięczną lub roczną. Na przykład zaawansowany Driving Assistant Plus można mieć za 175 zł miesięcznie, 1760 rocznie, 2760 na 3 lata lub 3925 bez limitu.  W ofercie jest dziś także ogrzewanie kierownicy za 40  / 430 / 715 / 995 zł, a ogrzewanie foteli kierowcy i pasażera kosztuje - 80 / 810 / 1285 / 1835 zł.

Jak widać, kupując samochód dłużej niż około 4 lata, warto już dokonać stałego zakupu. W przypadku opłat miesięcznych już dwa lata są nieopłacalne. Z drugiej strony, jeśli ktoś samochody zmienia częściej, to abonament może być korzystny, jednak może bardzo niekorzystnie odbić się na wartości samochodu przy sprzedaży. Abonament ma większy sens w przypadku leasingu operacyjnego, gdzie samochody są często zmieniane, a dzięki temu klient większą swobodę w konfiguracji auta w trakcie trwania umowy leasingowej. Tak czy inaczej, na szczęście BMW daje kierowcom możliwość wyboru opcji, nie zmuszając wyłącznie do abonamentu.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: BMW: Podgrzewane siedzienia i kierownica na... abonament

 0