Call Center zaczyna używać AI do tego, by Hindusi nie mieli hinduskiego akcentu. Będzie afera?

Call Center zaczyna używać AI do tego, by Hindusi nie mieli hinduskiego akcentu. Będzie afera?

Największa firma call center na świecie, Teleperformance, wdraża sztuczną inteligencję do modyfikowania akcentów anglojęzycznych pracowników z Indii i Filipin w czasie rzeczywistym. Nowa technologia ma poprawić zrozumiałość rozmów i zwiększyć satysfakcję klientów.

Teleperformance, świadcząca usługi obsługi klienta dla gigantów takich jak Apple, TikTok i Samsung, rozpoczęła implementację technologii „tłumaczenia akcentu”, opracowanej przez amerykański startup Sanas. System eliminuje różnice w wymowie i działa w czasie rzeczywistym, poprawiając płynność komunikacji.

Rozwój AI w call center budzi obawy o przyszłość zatrudnienia

„Czasami trudno jest zrozumieć agenta z Indii. Nowa technologia neutralizuje jego akcent z zerowym opóźnieniem” - powiedział Thomas Mackenbrock, wiceprezes Teleperformance. „To zwiększa intymność rozmowy, poprawia zadowolenie klienta i skraca czas obsługi” - dodał. Technologia jest już dostępna dla języka angielskiego w Indiach i na Filipinach, a wkrótce pojawi się w kolejnych regionach, m.in. w Ameryce Łacińskiej, gdzie Teleperformance zatrudnia wielu pracowników obsługujących klientów z USA.

Krok naprzód, czy naruszenie tożsamości kulturowej?

Według Sanas, system powstał z myślą o „redukcji dyskryminacji opartej na akcencie”. Jednak krytycy zwracają uwagę, że może on zagrażać autentyczności rozmów i kulturowej tożsamości pracowników.

Ponadto rozwój AI w call center budzi obawy o przyszłość zatrudnienia. W zeszłym roku szwedzka firma fintechowa Klarna Bank AB ogłosiła, że jej AI-asystent zastępuje pracę 700 agentów call center, co doprowadziło do spadku wartości akcji Teleperformance. Aby uspokoić inwestorów, firma podkreśla, że AI ma wspierać pracowników, a nie ich zastępować.

Czasami trudno jest zrozumieć agenta z Indii. Nowa technologia neutralizuje jego akcent z zerowym opóźnieniem

Teleperformance planuje w tym roku zainwestować do 100 mln euro w rozwój AI. Firma przeznaczyła już 13 mln dolarów na Sanas, uzyskując wyłączność na sprzedaż ich technologii klientom. Mimo tych działań, akcje Teleperformance spadły o 10% po ogłoszeniu nowych prognoz finansowych, które okazały się rozczarowujące dla inwestorów.

Co ciekawe, nikt nie wspomina o tym, że można było rozwiązać ten problem, zatrudniając ludzi do obsługi na miejscu, zamiast posługiwać się wielokrotnie tańszymi pracownikami z innego kontynentu. To, by dopiero było szalone...

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Call Center zaczyna używać AI do tego, by Hindusi nie mieli hinduskiego akcentu. Będzie afera?

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł