Call of Duty upada od przejęcia Activision przez Microsoft. Dramatyczne wyniki serii


Call of Duty upada od przejęcia Activision przez Microsoft. Dramatyczne wyniki serii

Call of Duty: Black Ops 7 okazuje się jedną z największych porażek w historii serii. Najnowsze dane sprzedażowe i statystyki graczy pokazują dramatyczny spadek zainteresowania flagową marką Activision. Call of Duty od przejęcia firmy przez Microsoft w październiku 2023 roku notuje coraz gorsze wyniki.

Według danych udostępnionych przez Alinea Analytics, Black Ops 7 sprzedał się na Steam w ciągu pierwszych 26 dni w ledwie 401 tysiącach egzemplarzy. To aż 82-procentowy spadek w porównaniu z 2,3 miliona sprzedanych kopii Black Ops 6 w analogicznym okresie rok wcześniej. Jeszcze gorsza sytuacja panuje w liczbie aktywnych graczy.

Dane Video Game Insights wskazują, że szczytowa dzienna liczba graczy w okresie premiery Black Ops 7 jest znacznie niższa niż w przypadku Black Ops 6 w 2024 roku oraz Modern Warfare 2 z 2022 roku. Liczba codziennie aktywnych graczy całej serii Call of Duty na PC, PlayStation i Xbox spadła w zeszłym miesiącu do 18 milionów – to aż 50 procent mniej niż 36 milionów odnotowanych przez Black Ops 6 w grudniu 2024 roku.

Seria Call of Duty w rozsypce

Statystyki Steam potwierdzają ten niepokojący trend. Liczba jednoczesnych graczy Black Ops 7 oscyluje między 50 a 100 tysiącami, podczas gdy rok temu Black Ops 6 notował około 300 tysięcy graczy w tym samym okresie. To także 80-procentowy spadek w porównaniu ze szczytem popularności Modern Warfare 2 osiągniętym po pandemii Covid-19.

Activision oficjalnie przyznało, że sprzedaż Black Ops 7 nie spełniła oczekiwań i zapowiedziało szereg zmian. Studio zadeklarowało, że nie będzie już wydawać kolejnych części Modern Warfare lub Black Ops rok po roku, po tym jak wypuściło dwa Modern Warfare pod rząd (2022 i 2023) oraz dwa Black Ops (2024 i 2025).

Szczytowa dzienna liczba graczy w okresie premiery Black Ops 7 jest znacznie niższa niż w przypadku Black Ops 6 w 2024 roku oraz Modern Warfare 2 z 2022 roku.

Firma planuje także wprowadzić bezpłatne okresy próbne dla trybów multiplayer i Zombies w przyszłym tygodniu, aby zachęcić graczy do wypróbowania gry. Activision zobowiązało się również do "bezprecedensowego wsparcia sezonowego" w próbie odbudowania zainteresowania i poprawy odbioru Black Ops 7 wśród społeczności graczy.

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

Call of Duty upada od przejęcia Activision przez Microsoft. Dramatyczne wyniki serii
 0