Chcecie pograć w GTA VI w 60 kl./s. PS5 Pro może nie wystarczyć

Chcecie pograć w GTA VI w 60 kl./s. PS5 Pro może nie wystarczyć

Kilka dni po ogłoszeniu przez Sony eksperci z Digital Foundry ocenili, czy ich zdaniem PlayStation 5 Pro będzie w stanie uruchomić Grand Theft Auto VI w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 4K. GTA VI to oczywiście jedna z najbardziej oczekiwanych gier wszechczasów, a wiele osób ma nadzieję, że zakup PS5 Pro za bagatela 3400 zł pozwoli na płynną rozgrywkę w tym tytule. 

Procesor PS5 Pro wąskim gardłem

Wszystko sprowadza się do procesora, który odnotowuje jedynie niewielki 10% wzrost taktowania w przypadku PlayStation 5 Pro w porównaniu z konsolą podstawową. Tym samym Digital Foundry uważa, że raczej nie ma szans, żeby GTA VI działało na PS5 Pro w 60 kl./s. Redaktor ds. technologii Richard Leadbetter mówi, że „gry Grand Theft Auto zawsze przeprowadzały złożone symulacje mocno obciążające procesor, dlatego każda gra GTA początkowo działała na platformach docelowych w 30 klatkach na sekundę (lub niżej!)”. To właśnie te symulacje sprawiają, że miasta w GTA sprawiały wrażenie, że są żywe. 

Wszystko sprowadza się do procesora, który odnotowuje jedynie niewielki 10% wzrost taktowania w przypadku PlayStation 5 Pro w porównaniu z konsolą podstawową.

Gracze, którzy obecnie posiadają konsolę PlayStation 5 w wersji innej niż Pro, mogą zastanawiać się, co to oznacza dla GTA 6 na konsoli, którą już posiadają. Spokojnie, jak zauważył Leadbetter, „istnieją dobre dowody sugerujące, że [zwiastun GTA 6 z zeszłego roku] działał na PlayStation 5 lub Xbox Series X”. Tym samym gracze, którzy nie mogą się doczekać kolejnej odsłony tej serii, powinni spać spokojnie, wiedząc, że otrzymają solidne wrażenia bez konieczności aktualizacji.

PlayStation 5 Pro z kiepskim PR

Ta wiadomość z pewnością nie pomoże Sony przezwyciężyć negatywnych emocji związanych z premierą nowej konsoli, zwłaszcza cenowej. Wielu wskazywało na GTA 6 jako grę, która może pomóc uzasadnić zakup PlayStation 5 Pro. Jednakże wyjaśnienie przez Digital Foundry, dlaczego najszybsza konsola Sony w historii prawdopodobnie nie osiągnie 4K przy 60 klatkach na sekundę, niejako zbija ten argument. Jest to szczególnie bolesne w świetle nacisku Sony na rozgrywkę w 60 klatkach na sekundę w zapowiedzi PS5 Pro.

Trzeba jednak pamiętać, że to tylko spekulacje i ostatecznie czas pokaże, czy PlayStation 5 Pro spełni obietnicę gry w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę, czy też Sony będzie miało powtórkę z premiery PlayStation 3.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Chcecie pograć w GTA VI w 60 kl./s. PS5 Pro może nie wystarczyć

 0