Chińske EV z rewelacyjnymi wynikami testów zderzeniowych. Dystrybucją w EU zajmie się Emil Frey

Chińske EV z rewelacyjnymi wynikami testów zderzeniowych. Dystrybucją w EU zajmie się Emil Frey

Panuje powszechne przekonanie, że wśród chińskich elektrycznych strefa zgniotu kończy się za samochodem. Szykujący się do europejskiego debiutu Ora Funky Cat i Wey Coffee 01 przeszli testy zderzeniowe Euro NCAP. Wyniki były rewelacyjne - chińskim pojazdom przyznano pięć gwiazdek.

Ora Funky Cat uzyskał wynik ochrony dorosłych pasażerów na poziomie 92% i 83% w przypadku dzieci. Systemy wspomagające bezpieczeństwo zostały ocenione na 93%, a ogólna ochrona innych użytkowników dróg uzyskała wynik 74%. Testowany pojazd waży 1580 kg i jest wyposażony w pełen zestaw poduszek powietrznych z przodu oraz kurtyny powietrzne dla pasażerów z tyłu. Systemy wspomagania bezpieczeństwa obejmowały automatyczne hamowanie po wykryciu pieszych i rowerzystów (przód i tył), wspomaganie prędkości, asystenta pasa ruchu i hamowanie awaryjne w ruchu drogowym. Ora Funky Cat pojawi się w Europie jeszcze w tym roku, debiutując w Niemczech. Docelowo pojawi się w sieci dealerskiej Emila Freya, która posiada 800 salonów w całej UE, oferując marki: Subaru i Nissan, BMW i MINI, Skoda i Volkswagen, Peugeot i Mercedes-Benz.

Ora Funky Cat i Wey Coffee 01 to dwa chińskie "elektryki", które uzyskały wysokie noty w testach zderzeniowych Euro NCAP. Pojazdy wkrótce trafią do sprzedaży w Europie.

Świetne wyniki modelu Funky Cat, nie są jedynymi uzyskanymi przez Chińczyków. Inny producent, który również planuje podbój Europy przeszedł ostatnio testy NCAP i również uzyskał 5 gwiazdek. Wey Coffee 01 miał nawet lepsze wyniki: w zakresie ochrony dzieci - wynoszące 87%, ochrony innych użytkowników dróg na poziomie 79% oraz systemów wspomagania bezpieczeństwa - 94%. Wey Coffee 01 to spory SUV i waży 800 kg więcej niż Funky Cat.

W ubiegłym roku około 16% z 1,2 miliona pojazdów elektrycznych sprzedanych w Europie Zachodniej zostało wysłanych z Chin, w tym Tesla Model 3 i Model Y eksportowane z Gigafactory w Szanghaju, a także Dacia Spring i BMW iX3. Liczba chińskich marek sprzedających pojazdy elektryczne w Europie ciągle się zwiększa. Oczywiście okaże się, czy odniosą sukces, ale dzięki sile dystrybucyjnej Emila Freya, chińscy producenci mają duże szanse.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Chińske EV z rewelacyjnymi wynikami testów zderzeniowych. Dystrybucją w EU zajmie się Emil Frey

 0