Minionego lata Chiny wprowadziły restrykcyjny limit czasu, w którym osoby poniżej 18 roku życia mogą grać w gry wideo, starając się ograniczyć uzależnienie od gier. Technicznie rzecz biorąc, mają tylko trzy godziny tygodniowo. Jednak odkąd zasady weszły w życie, zdeterminowani gracze znaleźli sprytne sposoby na obejście restrykcji, a rząd zamierza rozprawić się z tymi metodami.
Chiny stanowią ogromny rynek gier wideo. Czas, jaki chińska młodzież spędza na graniu w gry, doprowadził do obaw o ich zdrowie psychiczne i fizyczne, a istnieją nawet kliniki, w których stosuje się specjalną terapię i ćwiczenia wojskowe dla osób uznanych za cierpiące na zaburzenia i uzależnienie od gier. Te i inne czynniki skłoniły Chiny do uchwalenia w 2019 r. przepisów, które miały ograniczać nieletnich graczy do 1,5 godziny grania online tygodniowo i trzech godzin w weekend, przy czym granie było zabronione od 22 do 8 rano. Zasady nakładały również limity wydatków na wirtualne przedmioty — od 28 do 57 USD miesięcznie, w zależności od wieku gracza.
Zdeterminowani gracze znaleźli sprytne sposoby na obejście restrykcji chińskiego rządu, a ten zamierza rozprawić się z tymi metodami.
Następnie w sierpniu tego roku Chiny zaostrzyły swoje ograniczenia, aby umożliwić nieletnim tylko trzy godziny grania tygodniowo, rozłożone na weekend. Gracze poniżej 18 roku życia mogą grać tylko od 20:00 do 21:00 w piątek, sobotę i niedzielę. Wszystkie inne godziny są zakazane w weekendy, a nieletnim nie wolno grać w gry wideo w ciągu tygodnia. Jak można się domyślać, ograniczenia nie cieszą się popularnością wśród chińskiej młodzieży, która znalazła ich obejścia. Są one opisane w Dzienniku Ludowym, oficjalnej gazecie Partii Komunistycznej. „Na niektórych internetowych platformach handlowych istnieją firmy zajmujące się wynajmem i sprzedażą kont gier, użytkownicy mogą ominąć nadzór, wynajmując i kupując konta oraz grając w gry online bez ograniczeń. Oznacza to, że nadal istnieją luki dla nastolatków w grach online, czemu warto się przyjrzeć” – czytamy w artykule.
Chiny: Zakaz streamowania online przez młodzież i dzieci poniżej 16 lat
Artykuł wzywa również szkoły i rodziny do „aktywnego wypełniania obowiązków społecznych” i „bycia odpowiedzialnym za zdrowy rozwój następnego pokolenia”. Przeciwnicy zasad krytykują pogląd Chin, że granie jest czymś złym, a także, że zasady obejmują tak szeroki zakres wiekowy. W rzeczywistości oznaczają, że ktoś, kto ma 17 lat, podlega takim samym ograniczeniom w grach jak małe dziecko.
Co myślicie o wprowadzaniu odgórnie tego typu ograniczeń? Czy są zbyt surowe, czy w ogóle powinny istnieć? Dajcie znać, jakie jest Wasze zdanie w sekcji komentarzy poniżej.
Zobacz także:
- Far Cry 6 pod ostrzałem PETA. Ubisoft tym razem przesadził
- Returnal - nadchodzi duża aktualizacja. W końcu zapiszemy stan gry?
- Tencent inwestuje w polskie studio gier
Pokaż / Dodaj komentarze do: Chiny rozprawią się z nieletnimi graczami obchodzącymi ograniczenia na gry