DLSS dla gier DX11 i DX12 oficjalnie dostępne na Linuksie za sprawą Protona od Valve

DLSS dla gier DX11 i DX12 oficjalnie dostępne na Linuksie za sprawą Protona od Valve

Zgodnie z obietnicą Valve, po eksperymentalnym wsparciu w ramach Protona 6.3-7, Linux doczekał się oficjalnego wsparcia dla technologii NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) w ramach Protona 6.3-8.

Nie da się ukryć, że bieżący rok był przełomowy dla technologii superrozdzielczości praktycznie od wszystkich trzech głównych graczy na rynku GPU. AMD udało się oficjalnie udostępnić swoje rozwiązanie o nazwie FidelitFX Super Resolution (FSR), Intel zapowiedział XeSS, a NVIDIA robiła wszystko, by to jej rozwiązanie, DLSS, pozostało na szczycie. W ciągu ostatnich kilku miesięcy Zieloni wprowadzili także DLAA (swoisty DLSS bez komponentu upscaling), wypuścili DLSS SDK i wtyczkę Unreal Engine 5 oraz wprowadzili ulepszenia w swojej technologii wyostrzania/upskalowania obrazu. Wszystkie te wysiłki mają na celu zapewnienie, że technologia skalowania NVIDIA pozostanie konkurencyjna i atrakcyjna dla twórców gier i graczy.

Linux doczekał się oficjalnego wsparcia dla technologii NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) w ramach Protona 6.3-8.

DLSS dla gier DX11 i DX12 oficjalnie dostępne na Linuksie za sprawą Protona od Valve

Gracze korzystający Linuksa powinni się zaś ucieszyć, że Proton od Valve oficjalnie obsługuje DLSS. Proton to warstwa kompatybilności Windowsa dla systemu Linux, oparta na popularnym środowisku wykonawczym tłumaczeń DirectX o nazwie Wine. Jest on częścią SteamOS 3.0, który jest używany przez przenośną konsolę do gier Valve Steam Deck. Niestety, DLSS nie będzie działać na konsoli, ponieważ jest oparty na APU AMD Zen/RDNA2, a nie na architekturze NVIDII Turing/Ampere. Gracze nadal będą mieli jednak do wyboru AMD FSR i być może Intel XeSS w przyszłości. Jednak dodanie DLSS do SteamOS oznacza, że ​​rozwój gier na Linuksie powinien otrzymać mocnego kopa. 

Ponadto Proton doczekał się wsparcia oprogramowania anti-cheat zwalczającego oszustów. Chodzi tu o silnik BattleEye, który jest używany w różnych grach, takich jak Conan Exiles, DayZ, Planetside 2 i PlayerUnknown’s Battlegrounds.

Co więcej, Valve potwierdza, że ​​24 nowe gry są teraz obsługiwane przez Proton, w tym tytuły, które zostały niedawno wydane: Age of Empires 4, Deathloop i Guardians of the Galaxy. Oto ich pełna lista:

  • Assassin’s Creed
  • Breath of Death VI
  • Call of Duty: Black Ops II singleplayer (202970)
  • DEATHLOOP
  • FIA European Truck Racing Championship
  • Fly’N
  • Game Dev Tycoon
  • Ghostbusters: The Video Game Remastered
  • GreedFall
  • Mafia II (Classic)
  • Magicka
  • Marvel’s Guardians of the Galaxy (AMD GPUs only)
  • Mass Effect Legendary Edition (ME1 does not have working audio, see #4823)
  • Monster Boy and the Cursed Kingdom
  • Monster Energy Supercross – The Official Video Game
  • Monster Energy Supercross – The Official Video Game 2
  • Nickelodeon All-Star Brawl
  • Penny Arcade’s On the Rain-Slicked Precipice of Darkness 3
  • RiMS Racing
  • The Riftbreaker
  • Sol Survivor
  • TT Isle of Man Ride on the Edge
  • TT Isle of Man Ride on the Edge 2

Pokaż / Dodaj komentarze do: DLSS dla gier DX11 i DX12 oficjalnie dostępne na Linuksie za sprawą Protona od Valve

 0