DLSS od NVIDII powoduje, że pociski w strzelankach online nie trafiają w cel? Tak jest w Warzone

 DLSS od NVIDII powoduje, że pociski w strzelankach online nie trafiają w cel? Tak jest w Warzone

W świecie gier battle royale, ale i niemalże w każdej sieciowej strzelance, ilość FPS jest kluczowa. Gracze wyciskają ile się da ze swoich komputerów, by zapewnić jak największą ilość klatek na sekundę, dzięki czemu celowanie we wroga jest idealnie płynne. W poprawie sytuacji ma pomóc również technologia DLSS od NVIDII, która może zwiększyć liczbę klatek na sekundę, używając tekstur o niższej rozdzielczości. Niestety okazało się, że efektem ubocznym są problemy z celowaniem. Problem taki jest widoczny przykładowo w Call of Duty: Warzone - podczas strzelania pociski nie trafiają w cel, gdy włączone jest DLSS.

Włączenie DLSSod NVIDII w Call of Duty: Warzone powoduje problemy przy celowaniu przez przyrządy optyczne. Pociski nie trafiają tam, gdzie gracz celuje.

YouTuber JGOD pokazał, w jaki sposób różne ustawienia DLSS w Warzone mogą powodować, że miejsce, które pokazuje celownik optyczny broni, nie pokrywa się z miejscem, w które faktycznie uderzają lecące pociski. DLSS działa na zasadzie "upsamplingu" obrazu o niższej rozdzielczości i wykorzystania technik uczenia maszynowego do interpolacji brakujących danych wizualnych w locie. Wyniki mogą być zaskakująco dobre i ostre, nawet w przypadku pracy z tłami w rozdzielczości 720p. DLSS w pewien sposób zgaduje, jak powinien wyglądać obraz o wyższej rozdzielczości i nie ma takiej precyzji jak przyrządy optyczne uzbrojenia w Call of Duty. 

 Call of Duty: Warzone i Modern Warfare otrzymały wpsarcie dla DLSS. Wydajność nawet o 70% w górę

Co mocno zaskakujące, efekt staje się coraz bardziej wyraźny, po przejściu z ustawień najwyższej wydajności na jakość, co oznacza, że ​​niewspółosiowość pogarsza się, gdy obrazy bazowe stają się bardziej szczegółowe.  Jak demonstruje JGOD, strzały lądują nieco na prawo od miejsca, na które wskazuje optyka, chociaż celownik laserowy, nadal wskazuje prawidłowe położenie celu. W chwili obecnej bezpieczniej jest wyłączyć DLSS i szukać lepszej wydajności w ustawieniach grafiki, a przynajmniej do czasu wypuszczenia poprawki naprawiającej problem.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: DLSS od NVIDII powoduje, że pociski w strzelankach online nie trafiają w cel? Tak jest w Warzone

 0