Dune: Spice Wars - nowe szczegóły dotyczące strategii w uniwersum "Diuny"

Dune: Spice Wars - nowe szczegóły dotyczące strategii w uniwersum "Diuny"

Studio Shiro Games opowiedziało nieco więcej o strategii z akcją osadzoną w świecie "Diuny" - Dune: Spice Wars.

Już od dawna było wiadomo, że po premierze filmowej "Diuny" otrzymamy także (po dłuuugiej przerwie) kolejne gry osadzone w uniwersum stworzonym przez Franka Herberta. Na horyzoncie jest już pierwsza z nich - Dune: Spice Wars. Pracuje nad nią studio Shiro Games, które w przeszłości stworzyło całkiem udaną strategię pod tytułem Northgard. Do tej pory twórcy opowiadali o niej w bardzo oszczędny sposób, ale teraz podzielili się - na łamach platformy Steam - dodatkowymi informacjami. Dowiedzieliśmy się m.in., że na start w grze wystąpią aż cztery strony konfliktu, a w przyszłości możemy spodziewać się kolejnych. Ale to nie wszystko.

Dune: Spice Wars to połączenie strategii czasu rzeczywistego oraz elementów podgatunku 4X, w której weźmiemy udział w wojnie o drogocenną przyprawę występującą na planecie Arrakis.

Zebraliśmy wszystkie szczegóły przedstawione przez Shiro Games:

  • Dune: Spice Wars będzie strategią czasu rzeczywistego z elementami podgatunku 4X, osadzoną w uniwersum "Diuny" Franka Herberta.
     
  • Rozgrywka będzie się toczyć w czasie rzeczywistym, ale w wolniejszym tempie niż w typowym RTS-ie. Gracz otrzyma możliwość przyspieszenia jej, jak również włączenia pauzy.
     
  • W grze pojawi się szereg mechanik, związanych z eksploracją, kontrolowaniem terytoriów, wzrostem ekonomicznym, handlem, walką, polityką czy szpiegostwem. Jednym z naszych obowiązków będzie rozbudowa bazy (budynki będą stawiane automatycznie).
     
  • W Dune: Spice Wars nie wykorzystano żadnej mechaniki opracowanej w przeszłości na potrzeby Northgard ani innych gier Shiro Games.
     
  • Na początek otrzymamy cztery strony konfliktu do wyboru. Na pewno pojawią się wśród nich Atrydzi i Harkonnenowie. Kolejne dwie poznamy w dniu premiery. Piąta zostanie wprowadzona podczas fazy wczesnego dostępu. W przyszłości możemy spodziewać się kolejnych.
     
  • Atrydzi będą nosić zielone stroje, a nie - tak jak w dotychczasowych grach na podstawie "Diuny" - niebieskie. Twórcy chcą być wierni wobec książkowego oryginału. Nie wiadomo, czy wśród stron konfliktu pojawią się Ordosi - dom nieznany z powieści Franka Herbarta, wprowadzony na potrzeby gier.
     
  • W dniu premiery Dune: Spice Wars będzie pozbawiona kampanii oraz multiplayera, ale oba tryby pojawią się w przyszłości.
     
  • Mapa gry będzie każdorazowo generowana proceduralnie na podstawie dokonanych przez nas ustawień, dotyczących wielkości obszaru, siły wiatru czy aktywności czerwia.

Dune: Spice Wars ukaże się jeszcze w tym roku, początkowo wyłącznie w wersji na PC, ale twórcy planują przeniesienie gry na inne platformy w przyszłości (zajmą się tym po wejściu w fazę wczesnego dostępu). Co ciekawe, ich dzieło trafi na Steam także w polskiej wersji językowej.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Dune: Spice Wars - nowe szczegóły dotyczące strategii w uniwersum "Diuny"

 0