Facebook od teraz to Meta. Firma stawia przede wszystkim na metaverse

Facebook od teraz to Meta. Firma stawia przede wszystkim na metaverse

Przecieki okazały się prawdziwe i szef Facebooka, Mark Zuckerberg, ujawnił nową nazwę firmy, Meta. Jak już informowaliśmy, rebranding wynika ze zmiany priorytetów i mocnego postawienia na metaverse, czyli własnego wirtualnego świata. Prawdopodobnie jest to również próba zdystansowania krytyki, z jaką ostatnimi czasy boryka się Facebook.

Ogłaszając zmianę nazwy, firma zaprezentowała ideę metaverse, wirtualnej przestrzeni 3D, która łączy wirtualną rzeczywistość i technologię rozszerzonej rzeczywistości. Zuckerberg podczas ogłoszenia na żywo okrzyknął go kolejnym krokiem w komunikacji online (po napisaniu tekstu na stronach internetowych i w mediach społecznościowych na urządzeniach mobilnych). Oczekuje, że metaverse będzie głównym nurtem w ciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat i do tego momentu osiągnie miliard użytkowników.

Rebranding firmy wynika ze zmiany priorytetów i mocnego postawienia na metaverse, czyli własnego wirtualnego świata.

Facebook od teraz to Meta. Firma stawia przede wszystkim na metaverse

Według Zuckerberga metaverse będzie przestrzenią, w której ludzie będą mogli wchodzić w interakcję ze sobą, swoimi mediami społecznościowymi i przedmiotami ze świata rzeczywistego. Do tego celu wykorzystywać mamy headsety VR (takie jak Oculus Quest 2), smartfony AR i inteligentne okulary. Użytkownicy będą mogli pracować i bawić się razem w dostosowanych wirtualnych domach i światach, a być może nawet zaangażować się w „gospodarkę metawersalną”, w której będą budować firmy.

W trakcie streamingu na żywo zaprezentowano popularne gry VR, takie jak Beat Sabre, jako przykłady pokazujące interakcję z metawersum. Demonstrując inne gry i oprogramowanie VR, Zuckerberg ujawnił również, że Rockstar pracuje nad Grand Theft Auto: San Andreas dla Quest 2. „Mam nadzieję, że z biegiem czasu będziemy postrzegani jako firma metaverse” – powiedział Zuckerberg pod koniec transmisji, tuż przed ogłoszeniem zmiany nazwy. „Od teraz będziemy w stawiać głównie na metaverse, a nie w Facebooka”.

Wraz z ujawnieniem nazwy „Meta” Zuckerberg ogłosił, że „z czasem” użytkownicy nie będą musieli korzystać z Facebooka, aby korzystać z innych usług firmy. Może to obejmować wszystkie produkty Facebooka, takie jak WhatsApp, Instagram i Oculus. Rebranding firmy wygląda podobnie do tego, jak w 2015 roku Google zreorganizowało się jako spółka zależna nowej firmy macierzystej Alphabet.

Zmiana następuje również w czasie, gdy Facebook może próbować uciec od kontrowersji, z jakimi boryka się od jakiegoś czasu. Firma niedawno przyznała swoim udziałowcom, że jest badana przez rząd po ostatnich przeciekach, głównie od sygnalistki Frances Haugen. Ta powiedziała Komitetowi Papierów Wartościowych i Giełd (SEC): „Facebook wprowadził w błąd inwestorów i opinię publiczną o swojej roli w utrwalaniu dezinformacji i brutalnego ekstremizmu w związku z wyborami w 2020 r. i powstaniem z 6 stycznia”. Wcześniej we wrześniu pojawił się raport ujawniający, że Facebook wiedział, jak szkodliwy może być Instagram dla zdrowia psychicznego młodych dziewcząt. 

Zobacz także:

Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook od teraz to Meta. Firma stawia przede wszystkim na metaverse

 0