Ledwie kilka dni temu informowaliśmy o poważnej, globalnej awarii serwisów społecznościowych Facebook, Instagram oraz WhatsApp, tymczasem teraz platforma Marka Zuckerberga potwierdziła kolejne problemy z dostępem do usług.
Kłopoty z działaniem Facebooka, Instagrama i WhatsAppa zaczęły być odnotowywane po godzinie 21:00. Również serwis downdetector.pl notował większą niż zazwyczaj liczbę zgłoszeń o awarii przytoczonych portali. Gigant social media potwierdził, że jest świadomy tego, iż niektórzy użytkownicy mają kłopoty z działaniem aplikacji i stron, ale zapewniono, że trwają prace nad eliminacją usterki. Tym razem jednak awaria nie miała aż takiego zasięgu jak wcześniejsza i dotyczyła małego procenta odbiorców. Dosłownie w chwili pisania tej wiadomości firma ujawniła, że sytuacja została opanowana i wszystko powinno funkcjonować poprawnie. Przypomnijmy, że 4 października pisaliśmy o globalnej awarii mającej miejsce po 18:00. Wówczas początkowa liczba zgłoszeń awarii Facebooka wyniosła 20 tysięcy, Instagrama 6 tysięcy, a WhatsAppa przeszło 2,5 tysiąca.
Facebook potwierdził występuje problemy z dostępem do platformy. Usterka została już usunięta.
We’re aware that some people are having trouble accessing our apps and products. We’re working to get things back to normal as quickly as possible and we apologize for any inconvenience.
— Facebook (@Facebook) October 8, 2021
Sytuacja odbiła się niekorzystnie na finansach właściciela platformy Marka Zuckerberga, który w wyniku trwającej 6 godzin awarii stracił ponad 6 miliardów dolarów, co spowodowało spadek o jedno miejsce na liście najbogatszych ludzi na świecie (zaraz za Billem Gatesem). Całość doprowadziła do wyprzedaży akcji firmy, których ceny spadły w poniedziałek o 4,9%. Awarie to nie jedyne, z czym Facebook musi się mierzyć. Jak podaje Privacy Affairs haker oferuje prywatne dane przeszło 1,5 mld użytkowników serwisu społecznościowego skradzionych rzekomo podczas włamania mającego miejsce na początku bieżącego roku.
We’re so sorry if you weren’t able to access our products during the last couple of hours. We know how much you depend on us to communicate with one another. We fixed the issue — thanks again for your patience this week.
— Facebook (@Facebook) October 8, 2021
Facebooka chce pogrążyć również jego była przedstawicielka. Frances Haugen podczas zeznań przed Kongresem opowiedziała szczegółowo jak gigant social media świadomie promuje oraz czerpie zyski z reklamowania produktów szkodzących dzieciom. Generalnie zeznania Haugen wywołały szok wśród członków Kongresu, a większość ekspertów jest zgodnych, że to początek stworzenia nowych relacji Stanów Zjednoczonych z przedsiębiorstwami technologicznymi.
Zobacz także:
Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook potwierdził kolejną awarię swoich serwisów