W Kalifornii złożono pozew zbiorowy przeciwko firmie Meta - właścicielowi Facebooka oraz Dignity Health Medical Foundation i UCSF Medical Center, twierdząc, że wszyscy wymienieni nielegalnie zbierali poufne dane dotyczące opieki zdrowotnej i wykorzystywali je do ukierunkowanych reklam.
Według pozwu Meta i szpitale nie informowały pacjentów o zbieraniu danych. Powodowie zorientowali się w sytuacji po obejrzeniu na Facebooku reklam ukierunkowanych na ich konkretny stan zdrowia. Zbieranie danych było możliwe przez Meta Pixel, fragment kodu wstrzykiwany w wiele stron internetowych, który umożliwia gromadzenie informacji, profilowanie odwiedzających i ukierunkowaną reklamę. Pozew dalej twierdzi, że Meta Pixel znajduje się na 33 stronach internetowych 100 najlepszych szpitali w kraju. Na siedmiu z tych 33 stron internetowych Meta Pixel działa w portalach pacjentów chronionych hasłem.
Facebook miał wykorzystywać dane medyczne do wyświetlania ukierunkowanych reklam pacjentom bez ich zgody. W Kalifornii złożono pozew zbiorowy przeciwko Meta i firmom medycznym, które nielegalnie zbierały poufne dane. Zbieranie umożliwiał Meta Pixel - kod dostępny nawet na stronach zabezpieczonych hasłem.
Powodowie zauważają, że ich prywatność została naruszona, ponieważ nigdy nie zgodzili się na zbieranie danych. Własna polityka prywatności danych Meta stwierdza, że użytkownicy Meta Pixel muszą udzielić zgody na gromadzenie, wykorzystywanie i udostępnianie danych. „Pozwani z sektora opieki zdrowotnej nie mają prawa do wykorzystywania ani udostępniania danych Powodów i członków pozwu zbiorowego, ponieważ informacje te są chronione przez ustawę o prywatności Health Insurance Portability and Accountability Act z 1996 roku ("HIPAA") , która zabezpiecza wszystkie elektronicznie chronione informacje zdrowotne, które Pozwani z opieki zdrowotnej "tworzą, odbierają, utrzymują lub przesyłają w formie elektronicznej".
W pozwie podano przykłady pacjentów otrzymujących ukierunkowane reklamy na Facebooku i za pośrednictwem poczty elektronicznej. Niektóre z tych reklam promowały usługi medyczne, które nie są wspierane przez naukę.
Zobacz także:
- Jak wypada żywotność dysków twardych najpopularniejszych marek? Backblaze odpowiada 10-letnim testem
- Pierwsza partia kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000 już za niespełna miesiąc?
- Tesla próbowała wymusić 4500 USD za odblokowanie pojemności baterii. Pomogło nagłośnienie sprawy
Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook pozwany za zbieranie danych pacjentów szpitali, w celu wyświetlania ukierunkowanych reklam