Facebook pozwany za zbieranie danych pacjentów szpitali, w celu wyświetlania ukierunkowanych reklam

Facebook pozwany za zbieranie danych pacjentów szpitali, w celu wyświetlania ukierunkowanych reklam

W Kalifornii złożono pozew zbiorowy przeciwko  firmie Meta - właścicielowi Facebooka oraz Dignity Health Medical Foundation i UCSF Medical Center, twierdząc, że wszyscy wymienieni nielegalnie zbierali poufne dane dotyczące opieki zdrowotnej i wykorzystywali je do ukierunkowanych reklam.

Według pozwu Meta i szpitale nie informowały pacjentów o zbieraniu danych. Powodowie zorientowali się w sytuacji po obejrzeniu na Facebooku reklam ukierunkowanych na ich konkretny stan zdrowia.  Zbieranie danych było możliwe przez Meta Pixel, fragment kodu wstrzykiwany w wiele stron internetowych, który umożliwia gromadzenie informacji, profilowanie odwiedzających i ukierunkowaną reklamę. Pozew dalej twierdzi, że Meta Pixel znajduje się na 33 stronach internetowych 100 najlepszych szpitali w kraju. Na siedmiu z tych 33 stron internetowych Meta Pixel działa w portalach pacjentów chronionych hasłem.

Facebook miał wykorzystywać dane medyczne do wyświetlania ukierunkowanych reklam pacjentom bez ich zgody. W Kalifornii złożono pozew zbiorowy przeciwko Meta i firmom medycznym, które nielegalnie zbierały poufne dane. Zbieranie umożliwiał Meta Pixel - kod dostępny nawet na stronach zabezpieczonych hasłem.

Powodowie zauważają, że ich prywatność została naruszona, ponieważ nigdy nie zgodzili się na zbieranie danych. Własna polityka prywatności danych Meta stwierdza, że ​​użytkownicy Meta Pixel muszą udzielić zgody na gromadzenie, wykorzystywanie i udostępnianie danych. „Pozwani z sektora opieki zdrowotnej nie mają prawa do wykorzystywania ani udostępniania danych Powodów i członków pozwu zbiorowego, ponieważ informacje te są chronione przez ustawę o prywatności Health Insurance Portability and Accountability Act z 1996 roku ("HIPAA") , która zabezpiecza wszystkie elektronicznie chronione informacje zdrowotne, które Pozwani z opieki zdrowotnej "tworzą, odbierają, utrzymują lub przesyłają w formie elektronicznej".

W pozwie podano przykłady pacjentów otrzymujących ukierunkowane reklamy na Facebooku i za pośrednictwem poczty elektronicznej. Niektóre z tych reklam promowały usługi medyczne, które nie są wspierane przez naukę.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook pozwany za zbieranie danych pacjentów szpitali, w celu wyświetlania ukierunkowanych reklam

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł