Premiera FIFY 22 już za nami tymczasem gra jest odbierana całkiem nieźle za sprawą wnoszonych nowości w przypadku wersji na konsole PlayStation 5, Xbox Series i Google Stadia, których próżno szukać na old-genach oraz PC. Mimo tego tytuł EA Sports notuje spadek sprzedaży.
Jak pokazują dane GfK z rynku w Wielkiej Brytanii, sprzedaż pudełkowej FIFY 22 spadła o ponad 35% w porównaniu do wyniku, jaki osiągnęła FIFA 21 (ta z kolei zaliczyła 42% spadek względem FIFY 20). W zeszłym roku liczba pobrań FIFY 21 wzrosła o 31% rok do roku, co oznacza, że więcej mieszkańców Anglii korzystało z wersji cyfrowych niż kopii fizycznych. Należy zauważyć, że seria piłkarska Electronic Arts miewa tendencje spadkowe we wczesnych latach istnienia nowych konsol i w przeszłości właściciele PS3, Xboxa 360 oraz komputerów nie dostali nowego silnika, ci ostatni czekali na niego do FIFY 15.
FIFA 22 w Wielkiej Brytanii cieszy się mniejszym zainteresowaniem niż FIFA 21, choć w ubiegłym tygodniu była liderem rynku.
Idąc dalej 41% sprzedanych egzemplarzy FIFY 22, to edycje na PlayStation 4, 27% - Xbox One, 23% - PS5, 5%- Nintendo Switch oraz 4% - Xbox Series X/S. O dziwo najnowsze urządzenie Microsoftu przegrało na tym polu z propozycją japońskiego konkurenta. Patrząc na dane FIFA 22 w Wielkiej Brytanii zajmuje pierwsze miejsce i wyprzedza Mario Kart 8: Deluxe czy Sonic Colours Ultimate. Mówi się, że do brytyjskich sklepów trafiło więcej egzemplarzy PlayStation 5, dzięki czemu produkcje dedykowane tej platformie zaliczyły wzrost sprzedaży. Na liście jest Spider-Man: Miles Morales ze wzrostem 165%, Ratchet & Clank: Rift Apart (321%), a także Ghost of Tsushima: Director's Cut (134%).
FIFA 22 - recenzja (PS5). Jest wyraźnie lepiej... ale tylko na next-genach
FIFA 22 została już przez nas zrecenzowana. Doceniliśmy produkcję za wprowadzenie systemu HyperMotion i tysiące innych animacji, których nie znajdziemy na old-genach, wolniejszy, lecz realistyczniejszy przegieg spotkań, mniejsze zmiany w rozgrywce, znacząco rozbudowane statystyki drużynowe i indywidualne, jak również opcja stworzenia własnego klubu w trybie kariery. Do wad należy zaliczyć natomiast m.in. zmiany w grafice jedynie kosmetyczne (szczególnie widoczne na twarzach piłkarzy i wiele brakujących nazwisk piłkarzy w polskim komentarzu. Tutaj dostaliśmy nowego komentatora Tomasza Smokowskiego zastępującego Dariusza Szpakowskiego.
Zobacz także:
- Fatalna premiera eFootball 2022. Gracze krytykują grę Konami
- Poznaliśmy następną darmową grę w Epic Games Store
- Remaster GTA: Trilogy coraz bliżej. Kolejne źródło potwierdza istnienie odświeżonej kolekcji
Pokaż / Dodaj komentarze do: FIFA 22 wzbudza mniejsze zainteresowanie niż poprzednia odsłona