FSR 2.0 oferowć ma nowy poziom upscalingu. AMD lada moment wprowadzi też RSR

FSR 2.0 oferowć ma nowy poziom upscalingu. AMD lada moment wprowadzi też RSR

Z najnowszych przecieków wynika, że AMD zamierza ogłosić drugą generację FidelityFX Super Resolution (FSR), która ma znacząco poprawić skalowanie obrazu w grach na PC w porównaniu do pierwszej wersji tej technologii. Oficjalna zapowiedź spodziewana jest jeszcze w tym tygodniu. 

Oficjalne konto CapFrameX (oprogramowanie do przechwytywania i analizy liczby kl./s w grach) na Twitterze opublikowało niedawno szczegóły dotyczące FSR 2.0, informując, że AMD wkrótce ogłosi tę technikę. Również portal VideoCardz twierdzi, że ma dostęp do wewnętrznych slajdów AMD, które opisują dodatkowe funkcje, jakie technologia zyska względem FSR 1.0, które zostało wprowadzone na rynek latem ubiegłego roku.

Największym ulepszeniem FSR 2.0 względem pierwszej generacji tej techniki jest implementacja techniki temporal upscaling.

FSR 2.0 oferowć ma nowy poziom upscalingu. AMD lada moment wprowadzi też RSR

I tak największym ulepszeniem jest implementacja techniki temporal upscaling, która wykorzystuje informacje z poprzednich klatek, aby pomóc w upscalowaniu nowych klatek z niższych rozdzielczości do wyższych. Jest to już wykorzystywane w temporal anti-aliasing, a także przez konkurentów FSR, czyli DLSS NVIDII i nadchodzące XeSS od Intela.

Ulepszony FSR będzie miał lepszą jakość obrazu niż aktualna wersja, a w niektórych przypadkach może wyglądać lepiej niż natywna rozdzielczość. Podczas grania w grę w 4K z ray tracingiem, FSR 2.0 w trybie wydajności – który upscalowałby z 1080p – mógłby prawie podwoić liczbę klatek na sekundę, co brzmi podobnie do tego, co udało się osiągnąć DLSS 2.0. Warto jednak wstrzymać się z nadmiernym entuzjazmem i poczekać na premierę tej technologii, a następnie jej testy w rzeczywistych grach, a nie tylko syntetycznych benchmarkach. 

Podobnie jak jego poprzednik, FSR 2.0 nie będzie korzystał z żadnego autorskiego hardware'u do uczenia maszynowego, co oznacza, że ​​prawdopodobnie nie będzie zawierał skalowania wykorzystującego sztuczną inteligencję. DLSS używa rdzeni Tensor do skalowania AI, dlatego wymaga kart graficznych RTX. XeSS użyje podobnej techniki sztucznej inteligencji, ale będzie działać na szerszym zakresie sprzętu za pomocą instrukcji DP4a. FSR 2.0 będzie obsługiwać sprzęt zarówno AMD, jak i konkurentów. Więcej na temat tej techniki powinniśmy dowiedzieć się 23 marca na prezentacji AMD w ramach GDC 2022, a premiera technologii spodziewana jest w drugim kwartale tego roku. 

FSR 2.0 oferowć ma nowy poziom upscalingu. AMD lada moment wprowadzi też RSR

To jednak nie koniec, bo już jutro, 17 marca, AMD podobno wprowadzi Radeon Super Resolution (RSR) w ramach nowego sterownika. RSR to w zasadzie FSR, ale działa na poziomie sterownika dla wszystkich gier. Należy jednak wziąć pod uwagę dwie rzeczy, działa tylko na kartach graficznych Radeon RX 5000+ i będzie oferować niższą jakość niż FSR, ponieważ algorytm skaluje całą klatkę (w tym interfejs użytkownika i menu).

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: FSR 2.0 oferowć ma nowy poziom upscalingu. AMD lada moment wprowadzi też RSR

 0