Google News zmieniło swój algorytm przeciwko prezydentowi Trumpowi. Tak twierdzi były pracownik

Google News zmieniło swój algorytm przeciwko prezydentowi Trumpowi. Tak twierdzi były pracownik

Według Zacha Vorhiesa, demaskatora Google i autora nowej książki zatytułowanej "Google Leaks", firma zmieniła algorytmy wyszukiwania wiadomości, aby wpływać na wizerunek Donalda Trumpa.

Nowa książka "Google Leaks: A Whistleblower's Exposé of Big Tech Suppression" sprawdza, w jaki sposób firmy Big Tech tłumią poglądy i wpływają na tworzenie narracji głównego nurtu. Autor podczas swojej kariery programisty pracował zarówno dla YouTube, jak i Google, ale zrezygnował po tym, jak dowiedział się o tłumieniu konserwatywnych głosów. Korzystając z wewnętrznej wyszukiwarki Google, Vorhies odkrył 950 stron planów i upublicznił je w projekcie Veritas z Jamesem O'Keefe. W książce Vorhies przedstawia wydarzenia z pierwszej ręki i próbuje ukazać, jak firmy wpływają na świadomość ludzi i co można było osiągnąć dzięki enklawie Doliny Krzemowej.

Według Zacha Vorhiesa, demaskatora Google i autora książki zatytułowanej "Google Leaks", firma zmieniła algorytmy wyszukiwania, aby wpływać na wizerunek Trumpa, najwyżej punktując negatywne informacje, które wyświetlane były dłużej niż inne nagłówki.

Oświadczenie Zacha Vorhiesa ilustruje naturę Big Tech i ich próbę przekształcenia rzeczywistości w taką, która odzwierciedla ich perspektywę świata. Przez wiele lat był starszym programistą w Google i wiedział o ich uprzedzeniach i z przerażeniem patrzył, jak zwycięstwo Donalda Trumpa w 2016 roku zwiastuje nadchodzący konflikt. Na stronie z opisem książki czytamy: "Było jasne, że Google nie próbowało niczego innego, jak prostego przepisania funkcjonującego kodu rzeczywistości, w którym wielu nie będzie mogło uczestniczyć".

Ideę uczciwej, zaciętej walki idei, po której następuje uścisk dłoni i wspólne rozwiązywanie problemów, zastąpiła nowa etyka dezinformacji. Według Vorhiesa, zmieniło to "teorie spiskowe w fakty spiskowe". Autor twierdzi również, że algorytm Google wklejał negatywne nagłówki nie tylko nad nowymi newsami w Google News, ale także nad starszymi wiadomościami, zwłaszcza negatywnymi, by były one widoczne przez dłuższy czas, niż normalne wiadomości. "Pozwolili mediom głównego nurtu ustrukturyzować swoje historie tak, aby mogły pozostać na szczycie ich indeksu wyszukiwania i wiadomości" - dodaje Vorhies.

 Donald Trump idzie na wojnę z Facebookiem, Google, Twitterem i ich CEO

Nie jest trudno uwierzyć w takie działania Google, patrząc jak Trump jest skutecznie usuwany z przestrzeni publicznej. Jego filmy i wywiady szybko są kasowane z serwisu YouTube (należącego do Google), a inne platformy jak Facebook, czy Twitter nie dość, że zbanowały konta Trumpa, to również aktywnie cenzurują wiadomości o byłym prezydencie USA, jeśli są pozytywne. Niezależnie od preferencji politycznych, taka cenzura jest bardzo niepokojąca. W końcu jak zapytał jeden z użytkowników popularnego forum: Dlaczego rzecznik Talibów ma konto na Twitterze, a Trump nie?

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Google News zmieniło swój algorytm przeciwko prezydentowi Trumpowi. Tak twierdzi były pracownik

 0