Intel XeSS jednak nie zadebiutuje w tym tygodniu. Twórcy Dolmen opóźniają wsparcie

Intel XeSS jednak nie zadebiutuje w tym tygodniu. Twórcy Dolmen opóźniają wsparcie

Na początku tygodnia informowaliśmy, że Dolmen już na premierę, która planowana jest na piątek, będzie wspierać Intel XeSS, co oznaczać miało debiut technologii super samplingu od Niebieskich. Niestety to już nieaktualne.

Jak podaje VideoCardz, Massive Work Studio, czyli producent gry Dolmen, bez żadnego wyjaśnienia wycofał się ze swoich wcześniejszych zapowiedzi. Intel XeSS nie zostanie zaimplementowany w tym tytule w najbliższym czasie, co oznacza, że na premierę tej technologii i możliwość porównania jej z konkurencyjnymi rozwiązaniami (NVIDIA DLSS 2.0 i AMD FSR 2.0) będziemy musieli poczekać nieco dłużej. Niestety nie mamy pojęcia, czemu deweloper zmienił zdanie w tak krótkim czasie, ale wygląda na to, że nieco pospieszył się z pierwotnym ogłoszeniem.

Massive Work Studio, czyli producent gry Dolmen, bez żadnego wyjaśnienia wycofał się ze swoich wcześniejszych zapowiedzi.

Być może Massive Work Studio, ogłaszając wsparcie dla XeSS w ramach premierowego patcha, wyszło nieco przed szereg, gdyż wiele osób było tym zaskoczonych, tym bardziej że gigant z Santa Clara zapowiadał debiut swojej technologii super samplingu na początek lata, a wciąż mamy wiosnę, a co więcej ciągle czekamy na pojawienie się samodzielnych kart graficznych z rodziny Arc, bo jak na razie dostępny jest tylko jeden mobilny model w ramach laptopa Samsunga sprzedawanego jedynie w Korei Południowej. Ponadto, ostatnio dowiedzieliśmy się, że stacjonarne grafiki Intela na starcie pojawią się tylko w Chinach w segmencie OEM. 

Intel XeSS to technologia skalowania oparta na sztucznej inteligencji, która ma konkurować z NVIDIA DLSS i AMD FSR, gdy tylko trafi na rynek. Podobnie jak AMD, Intel wybrał ścieżkę open source dla swojej technologii, jednak pomimo wypuszczenia narzędzi dla programistów w zeszłym roku, do tej pory żaden kod nie został upubliczniony. Intel potwierdził także, że XeSS będzie miał jeden zunifikowany interfejs API, z którego mogą korzystać twórcy gier, ale technologia będzie obsługiwać różne techniki akceleracji. XeSS może być przyspieszany przez rdzenie XMX, który jest nowym rodzajem rdzenia dostępnego z procesorami graficznymi Intela lub alternatywnie przez instrukcję DP4a, wspieraną przez znacznie szerszy ekosystem, w tym AMD i NVIDIA.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel XeSS jednak nie zadebiutuje w tym tygodniu. Twórcy Dolmen opóźniają wsparcie

 0