KIA wzywa 23000 elektryków na serwis. Zapomnieli przykręcić siedzenia

KIA wzywa 23000 elektryków na serwis. Zapomnieli przykręcić siedzenia

Koreański producent samochodów, Kia, ogłosił wezwanie do serwisu prawie 23 000 swoich elektrycznych SUV-ów EV9. Powód? Niedbale zamontowane fotele, które mogą zagrażać bezpieczeństwu pasażerów.

Łącznie 22 883 modele EV9, wyprodukowane w południowokoreańskiej fabryce Kia w Gwangmyeong między 25 września 2023 r. a 15 października 2024 r., mogą mieć problem z nieprawidłowym montażem siedzeń. Według dokumentów złożonych w amerykańskiej National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), niektóre pojazdy mogą być pozbawione śrub montażowych, co sprawia, że siedzenia w drugim i trzecim rzędzie są nieodpowiednio zabezpieczone. Co ciekawe, Kia obarcza winą za całą sytuację jednego „pracownika montażu w fabryce”, który rzekomo popełnił błąd, nie dokręcając odpowiednio śrub montażowych w nieokreślonej liczbie pojazdów. Pierwsze sygnały o potencjalnym problemie pojawiły się we wrześniu, gdy jeden z klientów zgłosił, że siedzenia w trzecim rzędzie jego EV9 z 2024 roku nie zostały prawidłowo zamontowane. Wkrótce potem Kia zidentyfikowała drugi pojazd z podobnym problemem.

Aby ustalić skalę sytuacji, Kia przeprowadziła kontrolę 90 losowo wybranych pojazdów importowanych z Korei Południowej. Ku zaskoczeniu firmy, w żadnym z nich nie stwierdzono braku śrub lub luźnych elementów. Niemniej jednak, po konsultacjach z koreańskim oddziałem i odkryciu dwóch problematycznych przypadków w USA, Kia zdecydowała się na prewencyjny serwis prawie 23 000 modeli EV9, obejmujące zarówno te dostarczone klientom, jak i oczekujące na wysyłkę. Dodatkowo, skontrolowano 990 egzemplarzy pojazdów wciąż czekających na dostawę, ale w żadnym z nich nie stwierdzono nieprawidłowości. Problem z nieprawidłowym montażem siedzeń może mieć poważne konsekwencje. W razie wypadku, niezabezpieczone fotele mogą się odczepić, co znacząco zwiększa ryzyko obrażeń pasażerów. Aby wyeliminować to zagrożenie, Kia zobowiązała się do przeprowadzenia darmowych kontroli wszystkich objętych akcją pojazdów w swoich autoryzowanych serwisach. Dealerzy sprawdzą, czy siedzenia w drugim i trzecim rzędzie są prawidłowo zamontowane, a w razie potrzeby dokręcą lub zamontują brakujące śruby montażowe. Ponieważ problem nie dotyczy całej linii produkcyjnej, ale pojazdów z określonych partii, Kia zaleca właścicielom skontaktowanie się z lokalnym dealerem, aby sprawdzić, czy ich samochód jest objęty akcją serwisową.

Co dalej z EV9?

Akcja serwisowa EV9 jest poważnym ciosem dla Kii, zwłaszcza że SUV-y elektryczne tej marki są kluczowym elementem strategii producenta w walce o pozycję na dynamicznie rosnącym rynku pojazdów elektrycznych w USA. Model EV9, promowany jako innowacyjny i luksusowy SUV elektryczny, miał wzmocnić wizerunek Kii jako lidera w dziedzinie technologii i ekologii. Taka akcja nie tylko nadszarpuje zaufanie klientów, ale także rodzi pytania o jakość kontroli i procedury montażowe w fabrykach Kii. Trzeba jednak mieć na uwadze, że nie jest to pierwszy przypadek, gdy producent samochodów zmaga się z problemami montażowymi w swoich elektrycznych modelach. W ostatnich latach wiele firm motoryzacyjnych, takich jak Tesla czy General Motors, musiało ogłaszać akcje serwisowe z powodu błędów produkcyjnych lub problemów technicznych. Kia, choć stara się minimalizować skutki wizerunkowe, musi teraz zmierzyć się z wyzwaniem odbudowy zaufania wśród klientów i partnerów handlowych. Jak pokazały wcześniejsze przypadki w branży, szybka i transparentna reakcja może zminimalizować długoterminowe szkody.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: KIA wzywa 23000 elektryków na serwis. Zapomnieli przykręcić siedzenia

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł