Wydawać by się mogło, iż Xbox Cloud Gaming to popularna usługa, jednak Microsoft uważa inaczej i twierdzi, że granie w chmurze ma przed sobą długą drogę nim zdoła odnieść duży sukces.
Można powiedzieć, że granie w chmurze dopiero raczkuje a Xbox Cloud Gaming stanowi jedną z najpopularniejszych technologii z nim związanych zaraz obok NVIDIA GeForce Now. Przykład Google Stadia pokazuje, że nie każda platforma odnosi sukces, z czego sprawę zdaje sobie Microsoft, który przyznał, iż przed tą technologią jeszcze daleka droga do sukcesu. W związku ze śledztwem brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA) na jaw wychodzą coraz ciekawsze fakty i poglądy giganta z Redmond na pewne sprawy. "Jest to nowa i niedojrzała technologia, która, jak uznano, stoi przed poważnymi wyzwaniami, szczególnie na urządzeniach mobilnych, ponieważ użytkownicy mogą być nieświadomi obecnych opcji lub mieć trudności z dostępem do usług dostawcy" - głosi dokument przesłany CMA.
Microsoft uważa, że granie w chmurze nie jest popularne. Czy zmieni się to w przyszłości? Może.
Microsoft stwierdził ponadto, że granie w chmurze nie zmniejszy popytu na gry konsolowe przynajmniej przez kilka następnych lat, ponieważ wciąż jest w powijakach. "Usługi gier w chmurze mogą oznaczać, że różnice w sprzęcie staną się mniej ważne. Jednak rzeczywistość jest taka, iż gry w chmurze wciąż są w powijakach i jako propozycja konsumencka nie zostały sprawdzone. Dowody z wewnętrznych dokumentów, danych i raportów firmy Microsoft pokazują, że gry w chmurze usługi nie mają żadnego znaczenia dla popytu graczy na konsole, komputery i gry, i nie oczekuje się, że zmieni się to w ciągu najbliższych kilku lat". Podsumowując, amerykańska firma uważa, że obecnie cloud gaming nie jest zbyt popularny.
Czy zmieni się to w przyszłości? Może. W cloud gaming nie wierzy Google, który likwiduje swoją platformę Stadia. Jak przyznał sam zainteresowany z powodu nikłego zainteresowania graczy, które nie było opłacalne do dalszego utrzymywania platformy. Koniec Google Stadia nastąpi 18 stycznia 2023 roku, zaś ostatnio wyłączono sklep z grami dedykowanymi tej platformie. Uważacie, że granie w chmurze ma przed sobą przyszłość czy zostaniemy z klasycznym graniem na konsolach oraz komputerach?
Zobacz także:
- Epic Games Store. Trwa Halloween Sale 2022
- A Plague Tale: Requiem działa na konsolach tylko w 30 fps
- Need for Speed Unbound zaprezentowany na nowym trailerze. EA pokazuje ucieczkę przed policją
Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft uważa, że granie w chmurze nie jest zbyt popularne