Monitor dosłownie poprosił o zgodę. Użytkownik zwraca uwagę na alarmujący trend

Monitor dosłownie poprosił o zgodę. Użytkownik zwraca uwagę na alarmujący trend

Komputery, smartfony, telewizory, a nawet "zwykłe" monitory zbierają dane na temat treści jakie są oglądane przez użytkowników. Wszystko po to by później móc na podstawie zebranych danych tworzyć dostosowane reklamy.

Nie tylko komputery i smartfony. W dzisiejszym świecie najwyraźniej wszystko co ma dostęp do sieci zbiera dane na temat użytkowników. Jakiś czas temu pisaliśmy o ciekawym badaniu z Uniwersytetu Cornella, w którym zwrócono uwagę na telewizory typu Smart. Okazuje się, że posiadają one system rozpoznawania treści (ACR), na podstawie których tworzone są spersonalizowane reklamy.

Jeśli użytkownik zaznaczy opcję "Viewing Information Agreement" urządzenie będzie zbierać szczegółowe informacje o tym co jest wyświetlane na ekranie.

Najwyraźniej nie tylko telewizory, ale również i monitory Smart kolekcjonują dane, które następnie przydają się w dobieraniu odpowiednich reklam. Jeden z użytkowników platformy X dodał zdjęcie, na którym widzimy komunikat wyświetlany przez tego rodzaju monitor.

Urządzenie prosi o zresetowanie tzw. AD ID, czyli specjalnego identyfikatora wykorzystywanego do celów reklamowych oraz ułatwienia pokazywania wybranych reklam, które zdaniem algorytmu mogą być ciekawe dla użytkownika. Jeśli użytkownik zresetuje AD ID informacje związane z reklamami będą zbierane i śledzone za pomocą nowego AD ID.

Przed zresetowaniem istnieje również opcja ograniczenia śledzenia związanego z reklamami. Nie wiadomo jednak w jaki sposób to działa i jak bardzo faktycznie ogranicza zbieranie danych.

Monitor dosłownie prosi o zgodę na rozpoznawanie treści

Jakby tego było mało monitor poprosił również o wyrażenie zgód dosłownie na szpiegowanie treści. Jeśli użytkownik zaznaczy opcję "Viewing Information Agreement" urządzenie będzie zbierać szczegółowe informacje o tym co jest wyświetlane na ekranie. Dane te będą rozpoznawane i zbierane za pomocą systemu ACR (Automatic Content Recognition), który jest obecny również w telewizorach typu Smart. 

Komunikat na monitorze jasno wyjaśnia, że dane, które zostaną zebrane z użyciem technologii ACR mogą być następnie użyte i przesłane do firm trzecich w celach reklamowych.

Wychodzi zatem na to, że obecnie wszystko co jest "Smart" potrafi zbierać dane o treściach jakie ogląda użytkownik. Wszystko po to by zmaksymalizować zyski.

Autor wpisu dość trafnie podsumował całe wydarzenie, że chyba czas najwyższy przesiąść się na staromodny monitor CRT.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Monitor dosłownie poprosił o zgodę. Użytkownik zwraca uwagę na alarmujący trend

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł