Pierwszy headset PlayStation VR od Sony zadebiutował pod koniec 2016 roku, więc ma już na karku przeszło 5 lat, a w momencie premiery nie był przecież najbardziej nowoczesnymi goglami wirtualnej rzeczywistości. Na początku tego roku Japończycy zapowiedzieli jego następcę i choć Sony nie podało żadnej daty, to jednak większość osób założyła, że premiera PlayStation VR2 odbędzie się w tym roku. Wygląda na to, że nic z tego.
Ross Young (z Display Supply Chain Consultants) donosi, że PlayStation VR2 ukaże się w przyszłym roku. Nie jest jasne, co spowodowało opóźnienie - nie mamy nawet pewności, czy rzeczywiście jest to opóźnienie, czy taki był plan od samego początku, gdyż 2023 rok mógł być pierwotnym celem Sony. Jednak wydaje się, że pominięcie sezonu przedświątecznego może wpłynąć na sprzedaż. Niestety nie wiemy, czy oznacza to początek 2023 roku, czy jakiś późniejszy okres.
Ross Young (z Display Supply Chain Consultants) donosi, że PlayStation VR2 ukaże się dopiero w przyszłym roku.
PS VR2 zostało zaprojektowane do współpracy z PlayStation 5, choć wciąż wymagać będzie przewodowego połączenia, ale za pomocą tylko jednego kabla USB typu C. Ten kabel będzie przesyłać obraz 4K z HDR przy 90 Hz lub 120 Hz. Sprzęt otrzyma też szersze pole widzenia 110° (w porównaniu ze 100° FoV w oryginale) i znacznie ostrzejszy obraz dzięki dwóm wyświetlaczom OLED o rozdzielczości 2000 × 2040 pikseli (w porównaniu z pojedynczym panelem o rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli w pierwszej generacji). Dwie kamery na podczerwień do śledzenia oczu dają możliwość wsparcia dla techniki Foveated Rendering (ta dynamicznie dopasowuje rozdzielczość gier w zależności od miejsca skupienia wzroku użytkownika). Sony pochyliło się też nad kwestią wentylacji - nowy system zapewni bezproblemowy przepływ powietrza, nie dopuszczając do zaparowania obiektywu. Do tego dochodzi silnik generujący wibracje niczym w klasycznych padach.
Sprzęt otrzyma też kontroler w kształcie "orbity", zaprojektowany tak, by maksymalnie zwiększyć swobodę rozgrywki. Wyposażono go w adaptacyjne spusty, haptyczne wibracje, wykrywanie dotyku i wiele innych unikatowych funkcji. Sony przyznaje, że nadrzędnym celem jest zapewnienie użytkownikom komfortu, a nie wyłącznie atrakcyjnego wyglądu urządzenia.
DSCC przewiduje ogromny wzrost sprzedaży zestawów VR w tym roku, pomimo opóźnienia zarówno PS VR2, jak i rzekomego headsetu VR od Apple. Celem jest dostarczenie ponad 15 milionów paneli dedykowanych goglom wirtualnej rzeczywistości.
Zobacz także:
- Amazon zakaże pracownikom używania słów: podwyżka, związek zawodowy, toaleta, niewolnictwo...
- Szanghaj: Nie narzekajcie w sieci na lockdown. I tak to ocenzurujemy...
- Ryzen 7 5800X3D vs Core i9-12900K - kolejne testy w grach udowadniają wyższość nowego CPU AMD
Pokaż / Dodaj komentarze do: Na PlayStation VR2 jeszcze sobie poczekamy. Headset VR dla PS5 opóźniony