Producent Gran Turismo Sport w trakcie wydarzenia PlayStation Experience South East Asia omawiał różnice pomiędzy szerokim zakresem dynamiki (HDR) a standardowym (SDR) w swojej najnowszej grze.
Kazunori Yamauchi podczas prezentacji wyjawił, że 10% samochodów oddanych do dyspozycji w grze, w tym Ferrari Red i McLaren Orange jest odwzorowana tak, że tradycyjne telewizory nie są w stanie akuratnie odtworzyć ich kolorów w standardzie SD. Z materiału dowiadujemy się także, tego, że Gran Turismo Sport zostało stworzone z dużą dozą technologicznej rezerwy, obsługując jasność do nawet 10,000 nitów, aby w miarę rozwoju segmentu telewizorów 4K z HDR-em nadal być kompatybilne z przyszłymi modelami odbiorników. Obecnie topowe telewizory legitymują się jasnością na poziomie około 1000 nitów.
Powyższe nagranie to jedynie symulowana różnica HDR i SDR
W trakcie prezentacji Yamauchi wspomina, że poziom 10 000 nitów jest już poważnym krokiem na drodze od odzwierciedlenia natury. Słońce w zenicie odznacza się jasnością 1 600 000 nitów, lampa rtęciowa - pomiędzy 100 000 a 150 000, zachód słońca 60 000 / 100 000, natomiast sygnalizacja ruchu drogowego - 10 tys. nitów. Jak widać, jeszcze przed nami długa droga, ale niewątpliwie rynek 4K HDR nieustannie się rozwija. Ponadto, dzięki zastosowaniu szerokiej palety barw, przestrzeń kolorów w grze jest szersza o 64% niż w standardowych telewizorach sRGB. Premiera Gran Turismo Sport odbędzie się 17 października. Poniżej można obejrzeć najnowsze nagranie prezentujące rozgrywkę.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Najnowszy materiał z GT Sport: porównanie HDR z SDR