Chociaż Deep Learning Super Sampling (DLSS) 2.3 jest już dostępne od ponad miesiąca, NVIDIA dotychczas nie pochwaliła się publicznie żadnymi technicznymi szczegółami najnowszej wersji technologii super-rozdzielczości. To ma ulec zmianie jeszcze dziś, a firma przygotowała nawet specjalny materiał wideo na tę okazję.
Aby podkreślić osiągnięcia najnowszej wersji DLSS, Bryan Catanzaro, wiceprezes NVIDII, wyjaśnia, w jaki sposób ta ma się do istniejących technologii skalowania przestrzennego, takich jak AMD FSR. Podkreśla, że DLSS jest rozwijany od lat i zaliczył progres w ramach 3-letniej obecności na rynku. Rzeczywiście trudno temu zaprzeczyć, szczególnie jeśli przypomnimy sobie, jak technika ta wyglądała na starcie, gdzie powszechnie mówiono o sporym rozczarowaniu.
DLSS 2.3 wprowadza inteligentniejsze wykorzystanie wektorów ruchu w grach, co poprawia szczegółowość i redukuje efekt ghostingu i migotanie poruszających się cząstek.
Bez wątpienia największy upgrade nadszedł wraz z DLSS 2.0, które wprowadziło rekonstrukcję AI, dzięki czemu DLSS nie było już kojarzone z rozmytym obrazem w grze. NVIDIA wyraźnie zwróciła uwagę na to, czego oczekiwała społeczność i od tego czasu ulepsza swoją technologię. DLSS 2.3 wprowadza inteligentniejsze wykorzystanie wektorów ruchu w grach, co poprawia szczegółowość i redukuje efekt ghostingu i migotanie poruszających się cząstek.
Wideo NVIDII skupia się na porównaniu DLSS z konwencjonalną technologią skalowania przestrzennego, która istnieje od lat. Ta technologia została nawet wdrożona w telewizorach, jak podkreśla Catanzaro, dodając, że sterownik NVIDIA GeForce już od dawna oferował własny skaler przestrzenny. Film przedstawia porównanie DLSS w różnych trybach jakości i skalowania przestrzennego w grach takich jak Necromunda Hired Gun, Chernobylite czy Back 4 Blood. NVIDIA nawet nie wymienia tu z nazwy AMD FSR, ale nazywa tę technologię skalowaniem przestrzennym. Z materiału dowiadujemy się, że informacje czasowe z wielu klatek dadzą po prostu lepsze wyniki, a w niektórych przypadkach wypada to nawet lepiej niż natywnie.
Różne niezależne porównania między AMD FSR i NVIDIA DLSS pokazały, że choć rozwiązanie Zielonych rzeczywiście dostarcza lepszą jakość, obie technologie zasłużyły na swoje miejsce i będą ze sobą konkurować do czasu pojawienia się trzeciego rywala, czyli Intel XeSS. Jednak gdy to się stanie, AMD prawdopodobnie uruchomi wersję FSR opartą na sztucznej inteligencji, aby nadążyć za jakością konkurencyjnych technologii.
Zobacz także:
- Haker włamał się na serwer pocztowy FBI. Oczernił eksperta ds. cyberbezpieczeństwa
- GeForce RTX 4090 i Radeon RX 7900 XT - wysyp plotek na temat przyszłych flagowców NVIDII i AMD
- Ktoś kupił iPhone'a X z USB-C za 86001 USD. Nie można go sformatować, ani nawet zaktualizować
Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA chwali się wyższością technologii DLSS 2.3 nad konkurencyjnymi rozwiązaniami